2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Внезапната проверка е извършена късно снощи от двамата управители на дружеството "БДЖ - Товарни превози", което предстои да бъде приватизирано.
Както съобщава БНТ, истински екшън се е разиграл в събота вечер на гара Свиленград. Шефовете на товарните превози в БДЖ Пламен Джуров и Ивайло Иванов преследваха локомотив с подозрението, че подчинените им източват гориво за собствена облага. В резултат схемата беше разбита, а 40 служители на "Товарни превози" в Димитровград ще бъдат уволнени. Загубите се изчисляват на близо 800 хиляди лева месечно.
От две седмици шефовете на "Товарни превози" подозирали за точенето на гориво от локомотивите по линията Димитровград-Свиленград-Капъкуле, но едва снощи решили да действат. Първо смятали, че горивото се източва в движение, а тубите се хвърлят край линията. След като през нощта обаче буквално преследвали един от локомотивите, Джуров и Иванов разбрали, че източването става в екипировъчен пункт през стаята за почивка.
За съжаление, те не успели да догонят локомотива, затова изпуснали и колата, на която е предадено горивото, но открили доказателства.
"Веднага служител по сигурността и колегата Ивайло Иванов се качиха в локомотивната машина отпред и отзад и там един от локомотивните машинисти беше с ръкавици, с маркуч в едната ръка, с кранче със заготовка, от което капеше нафта", заяви Пламен Джуров.
След като изпуснали автомобила с открадната нафтата, шефовете на "Товарни превози" проверили всички шкафчета на машинистите. Там открили във всяко туби с гориво.
Общото количество на намереното гориво е около 120 литра. Шефовете на "Товарни превози" изчислили, че престъпната схема източвала по около 800 хил. лева държавни пари месечно. Машинистите получават по около 1400 лева заплата, а с кражбата да си осигурявали по още 3 хиляди лева допълнително.
Според официалното съобщение на "Холдинг Български държавни железници" ЕАД, в стаята за почивка на служителите в Екипировъчния пункт са отворени шкафчетата на локомотивните машинисти. Във всички шкафчета са открити туби от 35-40 литра, бутилки, галони от минерална вода (някои, от които полупразни, други полупълни), както и различни приспособления за източване на гориво от локомотивите - маркучи, заготовки за точене на гориво, кранчета, ръкавици, парцали и др. Общото количество на намереното гориво, собственост на БДЖ, е около 100 литра.
Проверка е приключила със запечатване на помещението. Транспортна полиция е била уведомена незабавно и вече работи на място.
Подобна внезапна проверка е извършена снощи и в Локомотивно депо - Дупница. В шкафчетата на служителите са открити около 60 литра гориво, а в охраната на депото, който е служител на охранителна фирма, са намерени 15 литра гориво.
От служителите в Екипировъчния пункт в Свиленград и Локомотивно депо - Дупница ще бъде потърсена дисциплинарна отговорност , съобщават от холдинга.
Ръководството на "БДЖ - Товарни превози" ще продължи да извършва подобни внезапни проверки на територията на цялата страна с цел прекратяване на кражбите на гориво и намаляване на разходите за него. Проверките са част от мерките за прекратяване на злоупотребите с гориво и елемент от реформата, която в момента се извършва в "Холдинг БДЖ" ЕАД.
От дружеството информират още и че ще бъдат монтирани камери в локомотивните депа и гарите, където са констатирани кражби на гориво, както и камери в машинните отделения на дизеловите локомотиви, а в електрическите - ще бъдат поставени електромери.
"Имахме информация, че на територията на Димитровград, Свиленград, Харманли и Симеоновград е създадена организирана група от наши служители, предимно локомотивни машинисти, с основната цел източването на гориво от локомотивите на територията на Капъкуле в съседна Турция, тъй като ние извършваме маневра между Свиленград и Капъкуле. Там стават прехвърлянията на влаковите композиции", уточни Пламен Джуров, управител на "БДЖ - Товарни превози”, пред агенция Фокус.
"Всичко това говори за една сериозна организация", каза Джуров. Загубите на дружеството в този район, който не е електрифициран, района на Свиленград и Димитровград, на месец са около 30 до 50 тона преразход на гориво.
Мечтите за бъдещето на БДЖ
СКАНДАЛНО: Пътници пътуват при багажите ...