Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
31.05.2012 22:54 - И шефът на БСК Божидар Данев е бил сътрудник на Първо главно управление на ДС
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 988 Коментари: 0 Гласове:
0



Бившата Държавна сигурност очаквано се оказа със солидно представителство в работодателските организации. В четвъртъкКомисията по досиетата обяви резултатите от проверките в Българската стопанска камара (БСК), Асоциация на индустриалния капитал в България и Български съюз на частните предприемачи "Възраждане", пише МЕДИАПУЛ


В БСК са проверени 94 души, преминали през ръководството на организацията, като комисията е установила данни за съпричастност към ДС за 13 от тях. Председателят на БСК Божидар Данев е бил секретен сътрудник на Първо главно управление на ДС, вербуван през 1979 година. Работил е за ДС до 1990 под псевдонима "Генчев".

По-късно Данев написа във Фейсбук, че никога не е криел и не се е срамувал, че е работил за научно-техническото разузнаване, при това срещу комунистическа страна.

 

"Готов съм (и желая) да се публикува цялото ми досие, за да се види, че то е пълно с доноси срещу самия мен, но не и обратното. Не съм получавал възнаграждения за това и не съм писал доноси! Ангажиментите ми към научно-техническото разузнаване бяха за кратко през 70-те години, когато готвех доктората си в Германия, а след завръщането ми в България прекратих тази дейност. Не съм правил изрично публично достояние този факт от моята биография, тъй като не смятам, че съм извършил нещо нередно. Напротив, считам, че всеки българин трябва да работи за развитието на икономиката на страната”, пише Данев.

Другите имена обявени от Комисията по досиетата от БСК са Борислав Манахилов, Величко Александров, Димитър Петков, Илия Левков, Кирил Станулов, Красимир Станев, Никола Добрев, Радосвет Радев, Румен Атанасов, Стилиян Баласопулов, Христофор Дочев, Цветан Тончев.

В Асоциацията на индустриалния капитал в България проверката е обхванала 33 души, като са установени данни за Бойко Недялков, Георги Балански, Георги Бонин, Петър Нейчев, Румен Атанасов, Юри Аройо.

Комисията по досиетата е проверила и 29 души от Български съюз на частните предприемачи "Възраждане", от които е установила данни за двама – Камен Манев и бившия депутат от БСП Пламен Ранчев.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13040999
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930