2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Така натрупаните почивни дни от минали години са се стопили до 1 516 719. Излиза, че чиновниците имат залежали 41 века почивка, изчислил е в. Труд
Друг странен факт от доклада е, че средната заплата на държавните чиновници през миналата година е нараснала със 7,3%, въпреки че официално е замразена от 4 години, а бюджетите на почти всички министерства са орязани.
Само 3% по-малко чиновници
Самата администрация пък е намаляла едва с около 3%, а в общините дори се е увеличила с 1 чиновник.
През 2011 г. средната месечна брутна заплата на работещите в държавната администрация е 710,42 лв., а година преди това е била 661,99 лв. Увеличението е факт, въпреки че парите за работна заплата на държавната администрация не са увеличавани. Според авторите на доклада средната заплата е увеличена заради “оптимизирането” (съкращенията) на персонала и допълнителните възнаграждения за прослужено време.
Най-високи са били заплатите в Изпълнителна агенция “Одит на средствата от ЕС” - 2 872,53 лв. Най-ниско платените чиновници работят в общината на Ботевград, където са вземали средно 395,50 лв. на месец, както и в Регионалния инспекторат по образованието в Перник - 406,75 лв.
Заплатите за една и съща длъжност варират от земята до небето. Главен секретар е вземал от 1 073,60 до 1 623,10 лв., а трудът на техническите сътрудници е оценяван от 425 до 601 лв. На тази широко отворена ножица се очаква да бъде сложен законов край още през следващата седмица, тъй като в Министерството на финансите се готви документ, който да въведе граници на заплатите за всяка чиновническа длъжност.
В същото време едва 169 или 7,4% от общия брой висши държавни служители в администрацията са преминали през задължителното за тях обучение. През 2010 г. този процент е бил 10, а през 2009 г. - 34 на сто.
Намалял е и броят на работещите пенсионери, което дори се превръщало в тенденция. Над 72% от навършилите години за пенсия са оставали на работа през 2009 г., над 61% през 2010 г. и едва 19% или 335 служители през 2011 г. Все пак в държавната администрация работят 64 главни специалисти, 41 старши специалист и 32 главни експерти, които биха могли да са в пенсия. Най-голям брой хора, стигнали до пенсия през миналата година, но останали на работа, има в Агенцията за социално подпомагане - 29 служители, в Изпълнителната агенция “Автомобилна администрация” - 11, и в Изпълнителната агенция “Борба с градушките” - 9.
В 1/4 от сградите инвалидите нямат достъп
25,15% от администрациите все още не са осигурили удобен и лесен достъп за хора с увреждания до мястото, където трябва да бъдат обслужени. По ирония сред тях са Министерството на здравеопазването, Изпълнителната агенция по трансплантация и Националното бюро за правна помощ. От общините без достъпна среда са Силистра, Хасково, Дупница, район Оборище и район Кремиковци в София, община Пловдив - район Централен, район Източен и район Тракия и редица малки общини.
Много малка част от ведомствата, едва 6,5% са провели специално обучение на служителите си за работа с хора с увреждания.
Голяма част от консултативните органи съществуват само на книга и това ще бъде преразгледано след анализ, става още ясно от доклада. От подали информация 28 консултативни звена 13 нямат приет правилник, а 6 не са провели нито едно заседание през 2011 г. 16 пък нямат одобрени годишни работни програми. В сряда правителството реши, че няма да се дават допълнителни пари за участие в такива органи. В документа не са посочени кои са въпросните съвети, не е посочено и дали членовете на тези съвети са вземали пари за това, че фигурират в някакъв списък.
Малко електронни услуги
363 от общо 515 администрации не предоставят никакви административни услуги по електронен път. Едва 15% имат на сайтовете си информация за обществени услуги, които предлагат. В страниците на 75% от администрациите може да се намерят електронни формуляри, към 6 на сто предлагат електронна обработка на документи, а с около 3,5% от ведомствата могат да се правят електронни разплащания.
17.06.2012 18:07
18.06.2012 09:39