2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков

Прочетен: 847 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 28.10.2012 18:19
"Консултантите ни дадоха профили на потенциални инвеститори за стратегически инвеститори с обороти годишни между 100 и 150 милиона евро. Напомням, че първите процедури бяха стартирани на 400 милиона евро за годишен оборот. От тази гледна точка имаха предписания за опита да не е десет години, а пет години", обясни Караниколов.
Новите критерии за стратегически инвеститор са да има 100 милиона оборот за всяка от трите години – общо 300, както и 5-годишен опит. "А за финансовите инвеститори първата процедура беше стартирана на един милиард оборот, което за големи финансови инвеститори не е много. В момента е занижена на 400 милиона евро годишно за всяка от трите години", каза още шефа на Агенцията по приватизация.
По информацията на Mediapool ведомството очаква да получи минимум 100 млн. лв. за железопътния товарен превозвач, като бъдещият му собственик ще трябва да плати и задълженията на дружеството, които вече възлизат на над 114 млн. лв. Първата оценка на стопирания конкурс беше за 200 млн. лв. плюс задължения от 104 млн. лв.
До поправителния за продажбата на “БДЖ – Товарни превози” се стигна, след като при първия опит, въпреки закупените документи за участие от трима адвокати, румънската "Груп Феровиар Ромън" (собственик на частната "Българска железопътна компания") и чешката "Адвансд уърлд транспорт", документи подаде единствено регистрираното малко преди процедурата дружество "Дует реълуей България". Според търговския регистър то е собственост на компания, регистрирана в Кипър. Според публикации в медиите обаче зад него стоят собственика на Корпоративна търговска банка Цветан Василев и руската “ВТБ Капитал”. Това принуди АПСК да спре процедурата.
Караниколов обясни, че пазарният дял на "БДЖ Товарни превози" е намалял след влизането на частни компании в сектора, но това е нормално и не е следствие на лош мениджмънт.
"Другото, което е – социалният елемент. Знаете, държавните дружества са длъжни да го запазят, тъй като и самото общество така е свикнало. А от тази гледна точка затова много важно е за това дружество и това, което агенцията е заложила, задължително инвестиция в срок от три години минимум 50 милиона лева", каза Караниколов.
Така дружеството ще остане конкурентноспособно в условията на либерализиран пазар.
ТИМ се включи в битката за БДЖ "Тов...
70% ИСКАТ КРАЯТ НА ЕРАТА НА ПРИВАТИЗАЦИЯ...