Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.04.2013 10:16 - Младен Мутафчийски: Банковата криза през 1997 г. беше умишлена
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 678 Коментари: 0 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
Иван Миронов може да разкаже много интересни неща за това как насила фалираха “Балканбанк”, каза пред Люба Кулевич по Нова телевизия Младен Мутафчийски.

image

Младен Мутафчийски


Аз не съм кредитен милионер, докато аз бях във въпросната фирма, тя си обслужваше кредита от банката. Но нито съм бил човек, който взима решения, нито съм искал да се взима този кредит.Крахът на банковата система беше умишлен, смята Мутафчийски, държавата натискаше трезорите да дават кредити на държавни предприятия и вместо тези пари да се инвестират в производството, те се раздаваха за заплати.

Министърът на промишлеността на Жан Виденов тогава посъветва предприятията да не си връщат кредитите към банките, а закона не даваше право на трезорите да си върнат дадените пари. Така се стигна до фалит на банки, а и изрядните длъжници станаха кредитни милионери.

Фалиралите банки бяха разпродадени на безценица от правителството на Иван Костов – “Балканбанк” например бе продадена на Емил Кюлев. Имаше разумни предложения, например да се създаде “банка болница”, но нищо от това не бе прието.

По-рано стана известно, че кредитите на агентите в ДС стигали 90 милиона. Това беше обявено по тв7 от председателят на Комисията по досиетата Евтим Костадинов.

До 90 млн. лева са стигали кредитите на агентите на Държавна сигурност. "Само в Балканбанк сме регистрирали 46 такива случаи", заяви Костадинов. Той уточни, че тази сума се равнява на около 9 млн. лева сегашни пари.

 

"Трябва да проверим още 10750 юридически лица по списъка на БНБ", каза Костадинов. "Колко от тях са агенти? Не мога да пресметна, зле съм с математиката", попита водещата Диана Найденова. "Румен Петков, който беше тук преди мен, нали е математик?", отговори шефът на Комисията по досиетата.

 

Той уточни, че все още не е изчислена точната сума, на която възлизат кредитите на кредитните милионери, но става въпрос за милиарди левове и то само от двете банки, преверени до момента - "Тексимбанк" и "Балканбанк". Костадинов обясни, че работата е много, а служителите на комисията са само 92-ма, затова проверките изискват доста време.

 

Костадинов коментира и въпроса с агентурното минало на зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Божан Стоянов. "Той е агент, това е. Божан Стефанов Стоянов - агент", отсече Евтим Костадинов.




Гласувай:
0


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13045114
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930