2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
За държава, която е дала на света Мерцедес и аутобаните, представлява гигантски обратен завой да ограничи движението на автомобили. Такива обаче са плановете на втория по големина град в Германия - Хамбург - да забрани изцяло достъпа на коли в центъра на града и да построи мрежа от велосипедни алеи. Това съобщава британският в. "Индипендънт", цитиран от economic.bg.
Мерките са залегнали в план за градско развитие на Хамбург до 2034 г., наречен "Зелена мрежа". Вместо с коли, в идеалните части на града хората ще се придвижват или с публичен транспорт, или пеша, или с велосипеди по велоалеи, които предстои тепърва да се изграждат между зелените площи.
Около 30 инженери в момента работят по плана за бъдещата зелена транспортна мрежа, която ще покрива 17 000 акра, или 40% от цялата територия на Хамбург. "Зелена мрежа" ще свърже паркове, зони за отдих, игрища и градини със зелени пътеки.
Единственият засега голям европейски град, който развива подобен план, е Копенхаген, припомня "Индипендънт". Датската столица изгражда мрежа от 26 т.нар. велосипедни супермагистрали от центъра на града до крайните му зони. Проектът е част от плановете на Копенхаген да стане град без въглерод до 2050 година.