2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Правителството е решило да върне двата “Еърбъс А319“ втора ръка, които бяха закупени на оперативен лизинг и пристигнаха в началото на юни 2009 г., съобщи министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Александър Цветков в сряда след заседанието на Министерски съвет. Властта ще трябва да намери друг начин да лети, допълни финансовият министър Симеон Дянков.
Установено е, че бюджетът няма пари да плаща месечните задължения по договора, чиято обща стойност е 109 млн. долара с лихвите, и поредната вноска, чийто падеж е в петък и е на стойност 2.8 млн. лв., няма да бъде платена.
Решението е взето след анализ на лизинговия договор, който бе сключен с фирмата “Би Ейч Еър“, чиято собственост с е свързва с Първа инвестиционна банка. Проверката на новото ръководство на транспортното ведомство установила, че сключената сделка е неизгодна. Освен това явилите се в конкурса три фирмите не са отговаряли на предварително заложените в процедурата критерии, закупените машини също не отговарят на техническике изисквания според тръжната документация. Двата “Еърбъс“-а, закупени на старо, не може да извършват междуконтинентални полети без спиране за зареждане с гориво, каквото е било едно от изискванията към машините..
Договорът е даден на прокурор, но ще се извърши и правна оценка как той може да бъде прекратен без да се изгубят още пари. Досега на “Би Ейч Еър“ са платени 14 млн. лв. по сделката, както и 800 хил. лв. за обучение на пилотите. Тях държавата губи със сигурност.
Министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията каза още, че в хода на процедурата по избор на доставчик на правителствените самолети българска фирма е предложила чисто нова машина от същия вид за цена от 42 млн. долара, което е с 2.2 млн. долара по-евтино от офертата на “Би Ейч Еър“. Цветков обаче отказа да съобщи името й.
В срок от месец ще се на прави и анализ на дейността на авиоотряд 28, който се състои от 90 души и издръжката му е 7 млн. лв. годишно, а извършваните полети са 25-27 на година. Възможно е звеното да бъде преструктурирато с намален състав или да се закрие, каза Цветков.