2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
С поне 100 извънредни автобуса пловдивските превозвачи ще посрещнат планираната за 24 ноември стачка на БДЖ. Само “Хеброс бус” ще е готов с 50 извънредни возила, които ще пуска като втори и трети допълнителен рейс. Задължени сме да спазваме утвърдените разписания, така че не можем да сгъстим графика, но можем да пуснем успоредни автобуси, в случай че има допълнително пътници, обясни управителят на “Хеброс бус” Веселин Дошков.
По данни на превозвачите жп гарите на Пловдив поемат около 10 000 пътници на ден. Ако те се пренасочат към 3-те автогарите, това означава, че 10-те фирми за превози в града трябва да са готови за 200 допълнителни курса. Говорил съм с колегите, не е проблем да извадим резервни автобуси и да поемем пътническия поток, успокои Дошков. За да не настъпи хаос обаче, превозвачите трябва да са максимално организирани и мобилизирани, подчерта управителят. При някои курсове разликата в цените на билетите за влакове и автобуси е нищожна, но при други е драстична. Когато разстоянието е по-малко, като например до Асеновград, и парите между двата вида превози са съпоставими. При маршрута Пловдив-София обаче автобусният превоз е с около 40 процента по-скъп от железопътния.
Проучвания на пловдивските превозвачи показват, че най-много хора пътуват от и до Асеновград, Стамболийски, Кричим, Пазарджик, Карлово, Хисаря и София. Заради стачката на БДЖ пътниците ще имат увеличени разходи за транспорт, съгласяват се превозвачите. Това особено силно ще се почувства от тези, които ползват преференции от БДЖ, като ученици и студенти.
БДЖ получаваше годишно между 200 и 240 милиона лева държавна субсидия, за да поддържа цената на влаковите превози ниска. Така билетчето по железницата беше наполовина от себестойността си, заяви Веселин Дошков. Автобусните междуселищни превози пък никога не са получавали държавни помощи. Изключение правят само някои нерентабилни линии, до Ситово, Лилково, Добралък и Хисарско, за които превозвачите взимат жълти стотинки.
Ще предложа пред Националния съюз на превозвачите и ние да обявим ефективен протест на 24 ноември. Ако сме единни и автобусите останат по гаражите в четвъртък, може би правителството най-после ще заеме позиция срещу монопола на Лукойл. Идеята е на Веселин Дошков, а срещата на браншовата организация ще е тези дни. Причина за възмущението на превозвача е високата цена на дизела. През 2008 г., когато петролът струваше на международния пазар 148 долара за барел, литър нафта беше с 2 стотинки по-евтин, отколкото е сега, сравни управителят на “Хеброс бус”. В момента едровата цена на дизела на Лукойл-България е 2.47 лева. Щеше да е нормална, ако беше около и дори под 2 лева, сравни Дошков.
Дали превозвачите ще се съгласят да протестират точно когато очакват да продадат повече билети заради стачката на БДЖ, е съвсем друг въпрос. Страхувам се, че някои колеги ще се полакомят и ще откажат протеста. Само че стачката на БДЖ ще е за кратко, а нашите проблеми с Лукойл са от години и ще продължат. Ако искаме властта да ни чуе, точно сега е моментът да сме единни и да не палим автобусите, убеден е Веселин Дошков.
БДЖ: 6 ден стачка: По заповед на централ...
Още за стачката в БДЖ