Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
02.08.2008 13:06 -
Индексът BigMac: Левът да поскъпне с 46% към еврото
Левът е подценен с 46% спрямо еврото, сочи BigMac индексът, който ежегодно се изчислява от The Economist.
Индексът BigMac е въведен през 1986 г. и сравнява цените на бъргърите в страните, в които има вериги MсDonald"s. Той е груб ориентир за оценка на валутите според паритета на покупателната им способност за една стока - сандвичът BigMac. В България един BigMac струва 3,59 лв. По фиксинга на БНБ това прави 2,88 долара за сандвич, докато в САЩ един BigMac струва 3,57 долара. Това означава, че българският лев е подценен с цели 19%, пресметна investor.bg. Данните на Economist показват, че в еврозоната един BigMac струва средно 3,37 евро. А у нас сандвичът струва точно 1,84 евро.
Прилагането на методологията за изчисляване на паритета на покупателната способност показва подцененост на лева към еврото с впечатляващите 46 на сто. А при сравняване на цената един BigMac в Европа и САЩ, се оказва, че еврото е надценено с 50%.
(Източник: Стандарт)
Индексът BigMac е въведен през 1986 г. и сравнява цените на бъргърите в страните, в които има вериги MсDonald"s. Той е груб ориентир за оценка на валутите според паритета на покупателната им способност за една стока - сандвичът BigMac. В България един BigMac струва 3,59 лв. По фиксинга на БНБ това прави 2,88 долара за сандвич, докато в САЩ един BigMac струва 3,57 долара. Това означава, че българският лев е подценен с цели 19%, пресметна investor.bg. Данните на Economist показват, че в еврозоната един BigMac струва средно 3,37 евро. А у нас сандвичът струва точно 1,84 евро.
Прилагането на методологията за изчисляване на паритета на покупателната способност показва подцененост на лева към еврото с впечатляващите 46 на сто. А при сравняване на цената един BigMac в Европа и САЩ, се оказва, че еврото е надценено с 50%.
(Източник: Стандарт)
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари