2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Два консорциума, в които участват свързани помежду си фирми, кандидатстват за рехабилитацията на близо 47 километровия път Дуранкулак-Каварна (Лот 21 от проекта Транзитни пътища 5). Офертите на консорциум "Дуранкулак", с водещ партньор "Хидрострой" АД, и на сдружение "Каварна", с водещ партньор "Пътно строителство" АД, бяха отворени във вторник в Национална агенция "Пътна инфраструктура".
Проектът "Транзитни пътища" в номерация от 1 до 5 се изпълнява вече 17 години. Завършени са дейностите по първите три. Сега се строи по "Транзитни пътища 4". Програмата "Транзитни пътища 5" обхваща 1262 км, а общата й стойност е 500 млн. евро. Финансира се със заем от Европейската инвестиционна банка и бюджета в съотношение 75:25. За някои проекти, които не са на територията на трансевропейските коридори, съфинансирането е в съотношение 50:50.
В офертата на консорциум "Дуранкулак" е посочена сумата от над 15.486 млн. евро. Представени са две банкови гаранции от ДСК, като всяка една от тях е в размер на над 455 000 лв.
Водещата в обединението фирма "Хидрострой" редовно печели обществените поръчки, възлагани от пътния фонд. Един от собствениците на фирмата с богат опит в язовирното и пътното строителство е Велико Желев – шеф на пътния фонд преди Веселин Георгиев. Имената и на двамата бяха замесени в голям брой корупционни скандали и конфликт на интереси за стотици милиони евро, в следствие на което от ЕС спряха всички пари за пътно строителство. След отстраняването му от този пост, Велико Желев беше назначен за съветник на министъра на регионалното развитие Асен Гагаузов по въпросите на републиканските пътища.
В офертата на сдружение "Каварна", където участва и фирма "Пътища и мостове", е посочена сумата от над 14.897 млн. евро, а банковата гаранция от 450 000 евро е от "Интернешънъл сет банк".
Проверка в системата Дакси показва, че "Пътища и мостове" е собственост на "Хидрострой".
Офертите се отварят точно два дни след назначаването на Димитър Иванов, шеф на строителната "Инжстрой София", на поста изпълнителен директор на Национална агенция "Пътна инфраструктура". Новото ръководство и трансформацията на фонда трябва да докажат на европейските ни партньори, че компрометираната структура може да се справи с целесъобразното усвояване на европейските милиарди за пътища, които на този етап остават блокирани.