2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
По думите на полк. Денев армията се превръща в безплатен учебен център на гражданската авиация. В частния сектор заплатите са около 4-5 хиляди лева, а пилоти, които летят на Ан-12 в Африка, изкарвали по около 10 000 долара на месец. Той допълни, че на персонала е необходима много сериозна мотивация и макар че е добре да има морални стимули, само те не стигат.
"Не останаха хора, летим няколко души на всички самолети и инструкторите сме само пет-шест", каза полк. Денев.
Напускащи асове има и в другите бази. При това освен задаващата се криза с липсата на подготвени кадри, съществува и реална опасност Военно-въздушните сили (ВВС) да останат без изтребители. Ремонтът на МиГ-29 от руската корпорация "РСК МиГ" се бави години наред, а и след като бъдат ремонтирани всичките 16 изтребители, както е по договор, те ще имат летателен ресурс за още около 5 години. За този Министерството на отбраната (МО) много трудно ще може да купи многоцелеви изтребители.
С обяснението, че не достигат финансови средства (което има нещо общо и с внезапно изплувалия нов приоритет за поръчка на военни кораби), към момента не е ясно дали и кога ще започне процедурата за избор на доставчик на изтребители. Когато все пак процедурата стартира, трябва да бъде избрана фирма-доставчик, а опитът на други страни показва, че за това минават години. След като контрактът бъде подписан, е нужно време, докато бъдат доставени първите изтребители.
Пилотите не могат да свикнат с новия самолет "Спартан"
В четвъртък полк. Денев обясни, че поредицата инциденти с новия военно-транспортен самолет Спартан С27J са свързани с трудностите и "търкането в системата", когато се усвоява нова техника.
Самолетът два пъти се поврежда при кацане при силен вятър. Според Денев грешката е на пилотите, които не се нагаждат към машината, защото "тя няма как да се нагоди към нас". Усвояването на машината е по-бавен процес, като за това на пилотите са нужни 4-5 години (а както се разбра, мнозина от обучените напускат-бел.ред).
"Самолетът е нов за нас, малко по-нехарактерен е като аеродинамика, особено на земята - колесникът му е прибран под тялото, за разлика от изнесените под крилата колесници и по-ниските крила на самолетите в парка на авиобазата. "Спартан"
е с високо крило и прибран под него колесник, който е конструиран така, че да може да се сгъва, самолетът да се движи назад за товаро-разтоварни дейности", обясни Денев. Това изисква много фино рулиране и прецизна техника, особено при силен страничен вятър, посочи полк. Иван Денев. По думите му е въпрос на време пилотите да свикнат със самолета и да "изтрият" старите навици, иначе във въздуха самолетът бил перфектен.
След втория инцидент през юли т.г. трябва да се смени витлото на самолета, което при удара в пистата е повредено. "Компанията производител ще смени витлото, но мисля, че не за нейна сметка, каза полк. Денев.
Българските ВВС се сдобиха със самолета Спартан С27J в края на 2007 г. по договор за закупуване на пет такива машини с италианската компания "Аления аеронавтика" за 91 млн. евро. През ноември или декември трябва да пристигне вторият Спартан, а до края на 2011 г. - и последният.
Изтича летателният ресурс на транспортните самолети Ан-26
Командирът на авиобазата посочи, че е добре да има годни за полети Ан-26, за да могат пилотите да поддържат подготовката си и да изпълняват задачи успоредно с усвояването на новия транспортен Спартан. Преди дни е изтекъл ресурсът на единия Ан-26 в базата. Може да лети още пет години, ако се изпрати на ремонт, но според полк. Денев в бюджета няма предвидени такива средства. Другият Ан-26 в базата има ресурс от още три години.
Ако всичко спре и чакаме само на новия самолет Спартан, никой няма да лети и хората се демотивират и отчайват, каза командирът на "Враждебна".
Десантните L-410 в базата също могат да летят още, но трябва да се проверят витлата и двигателите им.
Един от швейцарските самолети Пилатус PC-12 пък не лети от около година, тъй като е необходима проверка на херметизацията на кабината и противопожарната система. За целта самолетът трябва да се изпрати до Швейцария. Това ще струва минимални средства, но също не е планирано в бюджета. /Медиапул
22.07.2010 23-годишен каварненец остава ...
България остава без подводници