Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
17.01.2009 18:23 -
Държавата субсидира участието на български фирми в чуждестранни панаири
"Всички чуждестранни контрагенти и клиенти, които имаме, са резултат от участието ни в международни панаири, субсидирани от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. На тези контакти дължим целия износ на нашето предприятие", категоричен е Борис Калибацев, управител на "Филикон" - Пловдив. Днес фирмата продава консерви и сокове в над 30 страни.
От 2002 г. държавата отделя средства за представянето на български компании на изложения зад граница. Бюджетът за тази година все още се уточнява, но вероятно той ще е близък до миналогодишния - около 2.5 млн. лв.
Организацията по кандидатстването и подбора на фирмите, както и изграждането на колективните щандове, се извършва от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. През 2006 г. например тя е субсидирала 195 компании за участие в 24 изложения. През 2007 г. техният брой е 284, а задграничните панаири - 42. Почти същата е статистиката и за 2008 г.
Кои кандидати
В началото на всяка година агенцията обявява списък с изложенията, размера на колективните щандове и броя на фирмите, които ще подкрепи. Изборът на панаирите става след предложения на браншовите организации.
Кандидатите за участие трябва да отговарят на критериите за малко и средно предприятие. Според законодателството това означава, че заетите в тях трябва да са до 250, годишният им оборот - до 50 млн. евро (97.5 млн. лв.), а общата стойност на активите им - до 43 млн. евро или 84 млн. лв.
Ако подадените заявки са повече от максималния възможен брой участници, отдел "Международни изложения и промоционални дейности" в агенцията прилага допълнителни критерии за класиране. Предимство имат фирмите, които произвеждат продукти или предоставят услуги с български произход. Шансовете са по-големи за предприятия, които изобщо не са участвали или пък са участвали в по-малък брой изложения, организирани от агенцията, в сравнение с другите кандидати. За да успеят в надпреварата, компаниите не трябва да имат "грехове" от предишни изложения (например - не са плащали дължими такси и суми към организаторите, повредили са конструкцията на щанда, не са били коректни към другите фирми и т.н.). При равни други условия важен критерий е също кога е подадена заявката за участие и дали съдържа пълен пакет документи.
Колко струва
Агенцията финансира частично представянето на изложителите. Тя поема 85% от разходите за необорудвана изложбена площ на всеки участник и пълната сума за регистрационните такси. Нейна грижа е цялостното изграждане на националния щанд (лого на държавата, ток, вода, почистване, склад и складово оборудване). Фирмите не плащат за включването им в каталог и CD, издадени от агенцията, които се разпространяват по време на панаира. Изложителите разполагат и с едно безплатно работно място на щанда (маса, столoве, подово покритие, осветление, надпис с името на фирмата).
Компаниите поемат разходите за допълнителна реклама в официалния каталог на изложението (ако решат да се включат), за пътни, дневни и нощувки, за допълнително оборудване (ако поискат такова), за транспортиране на мострите. Освен това 15% от сумата за необорудвана изложбена площ се дели на минималния брой участници на конкретното изложение, след което се възстановява от предприятията на агенцията.
"Участието на колективен щанд е първа крачка за много от изложителите. При липсата на опит подкрепата на държавата е много важна, защото тя поема разходите, а с това и риска, ако представянето на фирмата не е било успешно. Идеята е, след като компаниите направят първи контакти и натрупат опит на колективния щанд, да излязат на самостоятелен щанд", коментира Иван Георгиев, представител за България на Хановерския панаир. И припомня, че според теорията и практиката на панаирното дело са нужни минимум три участия, за да прецени един участник дали има полза от дадено изложение.
Какво още
Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия получи 25 млн. евро до 2013 г. по оперативната програма "Конкурентоспособност", за да подкрепи популяризирането и увеличаването на българския износ. Тази сума ще й позволи да финансира участието на изложители на повече задгранични панаири. "Част от тези средства ще бъдат предоставени на браншови организации, на панаирни оператори или група от фирми, ако успеят да защитят проекти пред агенцията и на свой ред организират участие на международни изложения не само на изложители, но и на посетители", съобщи изпълнителният директор на агенцията Станимир Бързашки. Агенцията ще субсидира също включването на предприемачи в бизнес делегации, търговски промоции на български продукти в чужбина, както и част от разноските на чуждестранни дистрибутори на изложения в България.
http://www.capital.bg/show.php?storyid=615929
От 2002 г. държавата отделя средства за представянето на български компании на изложения зад граница. Бюджетът за тази година все още се уточнява, но вероятно той ще е близък до миналогодишния - около 2.5 млн. лв.
Организацията по кандидатстването и подбора на фирмите, както и изграждането на колективните щандове, се извършва от Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия. През 2006 г. например тя е субсидирала 195 компании за участие в 24 изложения. През 2007 г. техният брой е 284, а задграничните панаири - 42. Почти същата е статистиката и за 2008 г.
Кои кандидати
В началото на всяка година агенцията обявява списък с изложенията, размера на колективните щандове и броя на фирмите, които ще подкрепи. Изборът на панаирите става след предложения на браншовите организации.
Кандидатите за участие трябва да отговарят на критериите за малко и средно предприятие. Според законодателството това означава, че заетите в тях трябва да са до 250, годишният им оборот - до 50 млн. евро (97.5 млн. лв.), а общата стойност на активите им - до 43 млн. евро или 84 млн. лв.
Ако подадените заявки са повече от максималния възможен брой участници, отдел "Международни изложения и промоционални дейности" в агенцията прилага допълнителни критерии за класиране. Предимство имат фирмите, които произвеждат продукти или предоставят услуги с български произход. Шансовете са по-големи за предприятия, които изобщо не са участвали или пък са участвали в по-малък брой изложения, организирани от агенцията, в сравнение с другите кандидати. За да успеят в надпреварата, компаниите не трябва да имат "грехове" от предишни изложения (например - не са плащали дължими такси и суми към организаторите, повредили са конструкцията на щанда, не са били коректни към другите фирми и т.н.). При равни други условия важен критерий е също кога е подадена заявката за участие и дали съдържа пълен пакет документи.
Колко струва
Агенцията финансира частично представянето на изложителите. Тя поема 85% от разходите за необорудвана изложбена площ на всеки участник и пълната сума за регистрационните такси. Нейна грижа е цялостното изграждане на националния щанд (лого на държавата, ток, вода, почистване, склад и складово оборудване). Фирмите не плащат за включването им в каталог и CD, издадени от агенцията, които се разпространяват по време на панаира. Изложителите разполагат и с едно безплатно работно място на щанда (маса, столoве, подово покритие, осветление, надпис с името на фирмата).
Компаниите поемат разходите за допълнителна реклама в официалния каталог на изложението (ако решат да се включат), за пътни, дневни и нощувки, за допълнително оборудване (ако поискат такова), за транспортиране на мострите. Освен това 15% от сумата за необорудвана изложбена площ се дели на минималния брой участници на конкретното изложение, след което се възстановява от предприятията на агенцията.
"Участието на колективен щанд е първа крачка за много от изложителите. При липсата на опит подкрепата на държавата е много важна, защото тя поема разходите, а с това и риска, ако представянето на фирмата не е било успешно. Идеята е, след като компаниите направят първи контакти и натрупат опит на колективния щанд, да излязат на самостоятелен щанд", коментира Иван Георгиев, представител за България на Хановерския панаир. И припомня, че според теорията и практиката на панаирното дело са нужни минимум три участия, за да прецени един участник дали има полза от дадено изложение.
Какво още
Агенцията за насърчаване на малките и средните предприятия получи 25 млн. евро до 2013 г. по оперативната програма "Конкурентоспособност", за да подкрепи популяризирането и увеличаването на българския износ. Тази сума ще й позволи да финансира участието на изложители на повече задгранични панаири. "Част от тези средства ще бъдат предоставени на браншови организации, на панаирни оператори или група от фирми, ако успеят да защитят проекти пред агенцията и на свой ред организират участие на международни изложения не само на изложители, но и на посетители", съобщи изпълнителният директор на агенцията Станимир Бързашки. Агенцията ще субсидира също включването на предприемачи в бизнес делегации, търговски промоции на български продукти в чужбина, както и част от разноските на чуждестранни дистрибутори на изложения в България.
Документи за участие - Заявка за участие - Декларация за получените държавни помощи - Декларация за получените минимални помощи - Декларация, че фирмата отговаря на критериите, заложени в Закона за малките и средните предприятия - Карта за идентификация по регистър БУЛСТАТ или единен идентификационен код - Удостоверение за актуално съдебно състояние или актуално удостоверение за вписване в Търговския регистър (до 6 месеца валидност) - Удостоверение, че фирмата няма данъчни задължения и дългове към бюджета. |
РАЗНИ ХОРА, РАЗНИ ИДЕАЛИ
Стреснаха ли се циганите от протестите?
Предсказанията на Ванга за 2014 година
Стреснаха ли се циганите от протестите?
Предсказанията на Ванга за 2014 година
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари