2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
![Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg](https://blog.bg/images/page/icon_post_populyaren.gif)
Навръх професионалния празник на българските военно-въздушни сили (ВВС) – 16 октомври, стана ясно, че армейските парашутисти не могат да водят подготовка поради това, че няма откъде да скачат – самолетите са за ремонт, а за други няма гориво.
Военният министър Николай Младенов разясни по време на парламентарния контрол, че основният проблем за поредния абсурд в армията е лошо планираният бюджет за отбрана.
Проблемът с прекратената летателна подготовка в 68-ма бригада "Специални сили" може да се реши най-бързо, ако бъде закупено гориво за самолетите Ан-2. В бюджета за 2009 година обаче такива средства не са предвидени и тези машини не могат да се използват.
Двата самолета Л-410 в средносрочна перспектива също могат да бъдат ремонтирани, като за целта ще са необходими 2.5 млн. лева. Средствата също липсват в бюджета за тази година.
За скокове са оборудвани и транспортните самолети "Спартан". За да могат да се използват за тази цел обаче, е необходимо екипажът да премине технически курс и да бъде сертифициран, което може да бъде направено само от производителя в Италия. Това било заложено в офсетното споразумение към договора за закупуването на самолетите, но в бюджета на МО нямало заложени средства за изплащането на вноските по контракта.
Досега по сделката, подписана през 2006 година, България е получила два самолета "Спартан" от италианската компания “Аления Аеронавтика”. Договорът е за пет машини на обща стойност 91 млн. евро. Единият от доставените самолети обаче е повреден.
Младенов съобщи още, че се търси възможност да се използва техника на наши съюзници от НАТО, за да се реши проблемът с подготовката на специалните части.
Министърът припомни и кадровия проблем, който е налице във ВВС. Той съобщи, че пилоти, които са били подготвени за управлението на самолетите "Спартан", са напуснали, както и авиатори, подготвени по партньорска линия от САЩ.
Ден по-рано Николай Младенов, съобщи, че към 2012 г. изтича ресурсът на военните самолети, които България има и трябва много сериозно да се постави въпросът за придобиването на нова техника.
В момента авиацията ни разчита на руските МиГ-29, чийто летателен ресурс бе удължен след ремонт, изпълнен от руската корпорация РСК-МиГ.
Ангел Найденов: Бойната ни техника е в п...
Ангел Найденов: Разбрахме се с президент...
16.10.2009 22:39
17.10.2009 01:04
17.10.2009 08:15
17.10.2009 08:17
17.10.2009 14:31
18.10.2009 09:23
18.10.2009 18:26
18.10.2009 23:46
19.10.2009 11:21
да скачат от балкона като толкова им се скача, за това ли да се тревожа сега.