Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.02.2010 10:38 - Димитър Абаджиев напуска РЗС
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 717 Коментари: 0 Гласове:
2

Последна промяна: 04.02.2010 11:19


Димитър Абаджиев е на 44 години и има дълга кариера в политиката. Той беше депутат от ОДС в 38-ото и 39-ото народно събрание, а в 40-ото беше в групата на ДСБ. През 2007 г. напусна партията на Костов заради несъгласие с атаките срещу Бойко Борисов. В РЗС е от началото на 2009 г. Разведен, с три деца.

image

- Г-н Абаджиев, вярно ли е, че напускате РЗС?

- Вярно е. Днес (б.а. - 3 февруари)  си подадох официално молбата. Още преди две седмици споделих с Яне Янев, че съм решил да се оттегля.

- Вие сте зам.-председател на партията – на лична или на професионална основа развалихте отношенията си с Яне Янев?

- Не сме си разваляли отношенията, напротив, между нас има диалог. Надявам се отношенията ни и в бъдеще да останат нормални. Мотивите ми са свързани с житейски и професионални приоритети и с политически дотолкова, доколкото моята роля в РЗС беше да помогна проектът да бъде част от европейския проект на консерваторите. Знаете, че аз станах част от тази политическа сила чрез гражданко сдружение Европейски демократически институт, на което съм председател. Това сдружение го създадох, когато напуснах ДСБ, защото бях убеден, че трябва да се търси диалог в център дясното пространство като противовес на тройната коалиция.

Дали тогава аз избързах, или ДСБ закъсняха, не знам, но така стигнахме до общата идея с РЗС, че е необходимо да се работи за български консервативен проект. РЗС стана съучредител на Партията на европейските консерватори и реформисти вПрага миналата година и на евроизборите ние участвахме като част от европейските консерватори. Знаете, че аз бях водач на листата и за съжаление не успяхме да вкараме евродепутат. Естествено, нося и своята част от отговорността за това. Въобще за да претендираме, че политиката ни е вече европейска, българските политици трябва да се научат да носят отговорност ида знаят кога и по какъв начин могат да бъдат полезни. Винаги съм казвал, че нося своята отговорност, не съм се притеснявал да напускам каквито и да е позиции, затова преценявам и сега, че на този етап не мога да бъда полезен в този проект и в това няма никаква драма. Това е мое лично решение.

- РЗС участва в учредяването на консервативната партия, но “24 часа” научи, че не сте включени в нейната регистрация. Освен това миналата седмица не се състоя форума на РЗС с участието на консерваторите в София. Това не значи ли, че консерваторите свалят доверието си от Янев?

- Не съм и не мога да бъда говорител на консерваторите. Ако те имат да кажат нещо, ще го кажат.

Мога да говоря за себе си и отново ще повторя – моята роля в проекта беше да работя за международната му подкрепа.

След като не успяхме да вкараме евродепутат в парламента, възможността за това силно отслабна. Това е и един от мотивите ми в този момент да не се чувствам достатъчно полезен. В България трябва да знаем, че не е достатъчно само да се наречеш европейски социалист, християн-демократ или консерватор. За да станеш дългосрочно част от тези политически семейства, трябва да се работи последователно и дълго, да се предлагат реална политика и реални решения, съответстващи на тези идеологии. Продължавам да бъда убеден, че в България има място за консервативните идеи, които се основават на местните традиции, в икономически план предполагат подкрепа на местния безнес и със сигурност са свързани с приемането на нови правила и нова конституция. Не е задължително да бъда на висока партийна позиция, за да работя за тези идеи.

- Може би заради европейското ви мислене мотивите да напуснете РЗС звучат някак нереални. Да не би да сте смутен от резкия опозиционен завой на Яне Янев?

- Не знам дали мисленето ми е европейско и как звучат мотивите ми, но мога да кажа, че те са честни и дълбоко осъзнати. Не може, след като си бил водач на европейската листа на една партия и не си избран, след това си бил водач на листи на националните избори и пак не си избран, да не се замислиш за това, че очевидно визията ти не съвпада с тази на партията. Тъй като аз не упреквам, а и не искам да упреквам партията, упреквам себе си и вземам своето решение сам.

Но това не е турски сериал и няма никаква драма. Със сигурност мога да кажа, че във вътрешната политика винаги съм бил и ще бъда против бившата комунистическа партия, преобразена като БСП и нейните сателити.

- Как реагира на вашето решение Яне Янев? Има ли опасност да се отвори фронт между вас сега?

- С г-н Янев винаги сме имали много добър диалог. Така и сега съвсем човешки и приятелски му обясних моите мотиви и мисля, че той ме разбира. Надявам се отношенията ни да останат съвсем нормални и в бъдеще. Яне Янев е енергичен и прям политик, каквито малко има в България.

- Сигурен ли сте, че решението си е само ваше? Да не сте и вие “отвлечен” от групата на Янев, като Марио Тагарински? Някой посъветва ли ви да напуснете РЗС?

- Разликата между мен и напускането на Марио е много голяма. Първо, аз не съм депутат и моето напускане няма с нищо да затрудни парламентарната дейност на РЗС.

Освен това аз предварително обясних мотивите си на Яне Янев и на другите членове на политическото ръководство на партията, за разлика от Марио, който не каза на никого. Решението е изцяло мое. Всеки политик трябва да си дава ясна сметка във всеки момент кой е, докъде е стигнал и накъде може да продължи.

- Вие накъде продължавате?

От гледна точка на политическите ми виждания аз няма да отстъпя от тях и ще продължа да работя за реализацията им, независимо от това, което се случва. В чисто човешки план, нека да напомня, че все пак съм юрист и ще отделя повече време на професията си и на децата, две от които израснаха без мен, а третото, най-малкото, също много бързо расте, без да му обръщам достатъчно внимание.

- Навремето напуснахте Костов заради Бойко Борисов, а сега те двамата управляват заедно. Яне Янев пък в момента е на нож с тях. Вие на чия страна сте в тази политическа битка?

- Продължавам да стоя зад всяка своя дума, която съм казал през последните 5 години за процесите вдясно. Удовлетворен съм, че това, за което пледирах преди няколко години, започна да се разбира.

Не се отказвам и от критиките, които съм изричал, включително и към сегашното правителство. Но вижте, Бойко Борисов беше избран от почти половината българи, които гласуват. Аз не съм избран за никакъв, така че въпросът на чия страна съм не стои.

- Все пак може ли да очакваме, че ще получите оферта за висок пост в изпълнителната власт или някъде из мисиите на България в чужбина?

- Никога не правя нещо заради някакви позиции и нямам такива амбиции. Винаги съм се опитвал да бъда там, където мога да бъда полезен, а доколко това е оценявано, е друг въпрос. В момента, както казах, имам съвсем други приоритети.


 

Отговорът на партията: Вратата ни за него ще е отворена

Политическият съвет на РЗС прие подадената оставка на Димитър Абаджиев като член на политическото ръководство в партията. Това се казва в разпространена оттам позиция.

Хората на Яне Янев изразяват искрена благодарност за досегашната съвместна работа по отношение на законодателни инициативи и политики. И му пожелават най-сърдечно успешна реализация на личните и професионални намерения.

В позицията пише още:

“Ние сме убедени, че Димитър Абаджиев ще продължи да следва и подържа принципите на демокрацията и десните си идеи, от които страната ни се нуждае не по-малко, отколкото в началото на прехода. Човек с такъв сериозен професионален и политически опит винаги ще има своето място и ще бъде винаги полезен със своята работа и познания. Затова нашата врата остава широко отворена за него, когато реши да се върне в политиката.

Преходът в България изразходва огромна част от националните ресурси и човешкия потенциал. Време е да престанем да го разхищаваме, защото един успешен реформистки проект за обществено-политическата трансформация на нашата страна в европейска държава, може да се базира върху европейските ценности – приемственост, уважение и следване на постигнатото, а не върху тяхното разпиляване.”
http://www.24chasa.bg/Article.asp?ArticleId=367090




Гласувай:
2



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13052006
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930