Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
11.05.2010 22:03 -
Сомалийски пирати отвлякоха български танкер
Танкерът "Панега", плаващ под български флаг, е бил отвлечен по-рано днес в Аденския залив, на около 100 морски мили от Аден, съобщи военноморската мисия на Европейския съюз за борба със сомалийските пирати.
Всички 15 души от екипажа са българи.
Корабът е бил отвлечен на път за Индия от Червено море.
Името на "Панега" се свързва в медиите с т.нар. Афера "Атия" от 1993 г., когато той акостира в тази военна база и разтоварва малко над 3000 тона газьол, за който се твърди, че е контрабанден. Около аферата е замесено и името на Андрей Луканов.
Ето какво пише по този повод журналистката Люба Манолова в блога си:
На 8 май 1993 година, малко след полунощ в Бургас пристига танкерът "Панега", нает от фирма "Стартс", известна като контрагент на близкия до Андрей Луканов Марк Рич в България. Митничари проверяват танкера и той се отправя към "Атия", където разтоварва около 3 000 тона гориво.
Налице се оказа подписан договор между "Стартс" и капитан първи ранг Иван Нанков, шеф на "Атия". Договор не е бил одобрен от Генщаба на българската армия. Името на въпросния капитан бе замесено и около аферата с кораба "Вати", плаващ под хондураски флаг. "Вати" бе разтоварил нелегално в "Атия" 70 тона вносни цигари марлборо и кинг. Офицерът бе уволнен от министъра на отбраната Валентин Александров заедно с петима офицери.
Когато отново избухна скандал, свързан с база "Атия", хора от Генералния щаб се опитаха да увъртат, че горивото в "Атия" не било контрабанден внос, а даден за временно съхранение в базата. Вярно е, че към датата на скандала с горивото на "Стартс" действаше наредба на министъра на отбраната, съгласно която в базите на БА се разрешава съхранение на горива на държавни и частни фирми, стига да има проведен конкурс и сключен договор за това”.
Марк Рич, контрабанда след свалянето на Живков от власт, закриване на външнотърговските дружества и Министерство на външната търговия, познанство с Павел Тренев, енергийни интереси, прекрояване на вътрешно-политическата карта на държавата, регистрация на ДПС извън закона- дълъг е списъкът на делата, които държеше в свои ръце и под свой контрол Андрей Луканов.
Към това неизбежно ще се наложи да прибавя и връзките му с чужди разузвателни служби, с политици от висок ранг зад граница...
И пак казвам: не зная колко години хората на Алексей Петров охраняваха Андрей Луканов. Не е ясно и дали са подозирали какво му се готви. Но каквото и да е: ако някой иска да намери отговор на всички въпросителни около личността на Алексей Петров, ще се наложи да се върне още в онези години на създаване на Съюза на бившите барети, времето, когато бивши барети охраняваха Андрей Луканов, та чак до неговата неизяснена смърт.
Корабът е бил отвлечен на път за Индия от Червено море.
Името на "Панега" се свързва в медиите с т.нар. Афера "Атия" от 1993 г., когато той акостира в тази военна база и разтоварва малко над 3000 тона газьол, за който се твърди, че е контрабанден. Около аферата е замесено и името на Андрей Луканов.
Ето какво пише по този повод журналистката Люба Манолова в блога си:
На 8 май 1993 година, малко след полунощ в Бургас пристига танкерът "Панега", нает от фирма "Стартс", известна като контрагент на близкия до Андрей Луканов Марк Рич в България. Митничари проверяват танкера и той се отправя към "Атия", където разтоварва около 3 000 тона гориво.
Налице се оказа подписан договор между "Стартс" и капитан първи ранг Иван Нанков, шеф на "Атия". Договор не е бил одобрен от Генщаба на българската армия. Името на въпросния капитан бе замесено и около аферата с кораба "Вати", плаващ под хондураски флаг. "Вати" бе разтоварил нелегално в "Атия" 70 тона вносни цигари марлборо и кинг. Офицерът бе уволнен от министъра на отбраната Валентин Александров заедно с петима офицери.
Когато отново избухна скандал, свързан с база "Атия", хора от Генералния щаб се опитаха да увъртат, че горивото в "Атия" не било контрабанден внос, а даден за временно съхранение в базата. Вярно е, че към датата на скандала с горивото на "Стартс" действаше наредба на министъра на отбраната, съгласно която в базите на БА се разрешава съхранение на горива на държавни и частни фирми, стига да има проведен конкурс и сключен договор за това”.
Марк Рич, контрабанда след свалянето на Живков от власт, закриване на външнотърговските дружества и Министерство на външната търговия, познанство с Павел Тренев, енергийни интереси, прекрояване на вътрешно-политическата карта на държавата, регистрация на ДПС извън закона- дълъг е списъкът на делата, които държеше в свои ръце и под свой контрол Андрей Луканов.
Към това неизбежно ще се наложи да прибавя и връзките му с чужди разузвателни служби, с политици от висок ранг зад граница...
И пак казвам: не зная колко години хората на Алексей Петров охраняваха Андрей Луканов. Не е ясно и дали са подозирали какво му се готви. Но каквото и да е: ако някой иска да намери отговор на всички въпросителни около личността на Алексей Петров, ще се наложи да се върне още в онези години на създаване на Съюза на бившите барети, времето, когато бивши барети охраняваха Андрей Луканов, та чак до неговата неизяснена смърт.
Вълнообразно
Ще чакаме този път Карла Бруни да ги освободи и върне в България.
цитирайв случая и на екипажа.
цитирай
3.
анонимен -
Драскач
13.05.2010 09:49
13.05.2010 09:49
И как кореспондира заглавието за отвлиане от пирати с тези полуистини от преди 20г , коитпо не са по темата ??? Май някой гледа PR да си направи, на гърба на моряците дето сте висят на тоя кораб още 7-8 месеца , защото на управляващите не им пука и никой няма да даде и 1 лев за тях.
цитирай
4.
анонимен -
Мнение
12.07.2010 23:23
12.07.2010 23:23
Все повече хора разбират какво е решението. А то не е да се прати флотата на хиляда държави в района, а всеки кораб да си наеме охрана. Бабаити ала-Блекуотър. За съжаление още има глупави закони, писани в различни времена. Една държава отдавна е намерила решението и корабите й изглежда имат имунитет срещу пиратските атаки. Но технически се води незаконно.
Сомалия – борбата с пиратите на 21-ви век
http://militero.wordpress.com/2010/01/14/somalia-pirates/
Израелски наемници 1 : 0 Сомалийски пирати
http://militero.wordpress.com/2010/03/09/israel-somalia/
Корейски, руски и холандски военни туристи в сомалийските курорти
http://militero.wordpress.com/2010/04/06/somalia-war-tourism/
Нищо ново под сомалийското слънце, предотвратяване на пиратството
http://militero.wordpress.com/2010/04/22/somali-sun-anti-pirate/
цитирайСомалия – борбата с пиратите на 21-ви век
http://militero.wordpress.com/2010/01/14/somalia-pirates/
Израелски наемници 1 : 0 Сомалийски пирати
http://militero.wordpress.com/2010/03/09/israel-somalia/
Корейски, руски и холандски военни туристи в сомалийските курорти
http://militero.wordpress.com/2010/04/06/somalia-war-tourism/
Нищо ново под сомалийското слънце, предотвратяване на пиратството
http://militero.wordpress.com/2010/04/22/somali-sun-anti-pirate/