Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.07.2010 14:54 - НЦИОМ: 47% от българските граждани са адекватно информирани за предназначението на телефон 112
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 531 Коментари: 0 Гласове:
0



47% от българите са адекватно информирани за предназначението на телефон 112. Това сочат резултатите от първото Национално представително проучване на обществено мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112, реализирано от НЦИОМ в периода 25 – 30 юни 2010 г. Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Сред добре информираните попадат и висшистите, столичаните и жителите на големите градове и хората с жизнен стандарт около и над средния. Останалите респонденти посочват отделни случаи, при които според тях трябва да се обърнат за помощ към 112 - при бедствия, необходимост от спешна медицинска помощ, пожари, нарушения на обществения ред, престъпления, пътни инциденти, аварии и за подаване на важна информация.

По-голямата част от интервюираните – 59% са наясно, че телефон 112 е единен номер, който функционира в 27–те държави-членки на ЕС. Пет пъти по-малко са хората (12%), които не са добре запознати и мислят, че телефон 112 функционира само в България. По-често това са жителите на градовете извън столицата.

Най-често респондентите посочват, че са научили за съществуването на телефон 112 от репортажи и публикации в медиите. Това се отнася за 42% от пълнолетните български граждани. Малко повече от една трета – 35% са разбрали за спешния телефон от радио и телевизионни реклами или в метрото. Други 7% са научили за него от близки и познати. Жителите на градовете извън София са научили за 112 основно от медиите, докато при столичани ролята на рекламата за популяризирането на телефона е по-голяма и съизмерима с тази на медиите. Жителите на селата, нискообразованите и най-младите по-често посочват, че са разбрали за 112 от близки и познати.

Резултатите от проучването показват, че всеки пети от пълнолетните български граждани не е информиран за съществуването и дейността на системата за спешни повиквания. 12% от респондентите посочват, че не знаят за съществуването на такъв телефон, а други 8% се затрудняват да отговорят за какво служи той. По-често заявяват, че не знаят за съществуването на телефон 112 най-възрастните, нискообразованите жителите на селата, представителите на етническите малцинствени групи и бедните.

Във връзка с изискване на ЕК и на Европейската асоциация на спешните номера за засилване на мероприятията за популяризиране на тел. 112 през летния период в страните-членки, „Национална система 112” стартира съвместни информационни проекти с „Метрополитен”, Летище „София”, „Метро Кеш енд Кери”, „Технополис”, с големи туристически фирми като „Етап Адресс” и др. Информационни стикери и видеоклипове 112, ситуирани на обществени места с висока концентрация на хора, ще информират гражданите за функциите, предназначението и обхвата на услугата 112 в страната. Инициативата ще продължи до края на лятото.



Тагове:   НЦИОМ,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13057914
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930