2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
47% от българите са адекватно информирани за предназначението на телефон 112. Това сочат резултатите от първото Национално представително проучване на обществено мнение за системата за спешни повиквания с единен европейски номер 112, реализирано от НЦИОМ в периода 25 – 30 юни 2010 г. Делът на информираните е по-висок от средния сред най-младите респонденти на възраст между 18 и 29 години и сред трудово активните хора на възраст между 40 и 49 години. Сред добре информираните попадат и висшистите, столичаните и жителите на големите градове и хората с жизнен стандарт около и над средния. Останалите респонденти посочват отделни случаи, при които според тях трябва да се обърнат за помощ към 112 - при бедствия, необходимост от спешна медицинска помощ, пожари, нарушения на обществения ред, престъпления, пътни инциденти, аварии и за подаване на важна информация.
По-голямата част от интервюираните – 59% са наясно, че телефон 112 е единен номер, който функционира в 27–те държави-членки на ЕС. Пет пъти по-малко са хората (12%), които не са добре запознати и мислят, че телефон 112 функционира само в България. По-често това са жителите на градовете извън столицата.
Най-често респондентите посочват, че са научили за съществуването на телефон 112 от репортажи и публикации в медиите. Това се отнася за 42% от пълнолетните български граждани. Малко повече от една трета – 35% са разбрали за спешния телефон от радио и телевизионни реклами или в метрото. Други 7% са научили за него от близки и познати. Жителите на градовете извън София са научили за 112 основно от медиите, докато при столичани ролята на рекламата за популяризирането на телефона е по-голяма и съизмерима с тази на медиите. Жителите на селата, нискообразованите и най-младите по-често посочват, че са разбрали за 112 от близки и познати.
Резултатите от проучването показват, че всеки пети от пълнолетните български граждани не е информиран за съществуването и дейността на системата за спешни повиквания. 12% от респондентите посочват, че не знаят за съществуването на такъв телефон, а други 8% се затрудняват да отговорят за какво служи той. По-често заявяват, че не знаят за съществуването на телефон 112 най-възрастните, нискообразованите жителите на селата, представителите на етническите малцинствени групи и бедните.
Във връзка с изискване на ЕК и на Европейската асоциация на спешните номера за засилване на мероприятията за популяризиране на тел. 112 през летния период в страните-членки, „Национална система 112” стартира съвместни информационни проекти с „Метрополитен”, Летище „София”, „Метро Кеш енд Кери”, „Технополис”, с големи туристически фирми като „Етап Адресс” и др. Информационни стикери и видеоклипове 112, ситуирани на обществени места с висока концентрация на хора, ще информират гражданите за функциите, предназначението и обхвата на услугата 112 в страната. Инициативата ще продължи до края на лятото.
НЦИОМ: Близо 2/3 от българите искат държ...
НЦИОМ пак изкара политиците безкрайно о...