2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
БДЖ ще продаде или ще бракува повече от половината товарни вагони, с които разполага. Ще бъдат продадени и излишните локомотиви. Това съобщи в интервю за Агенция “Фокус” Владимир Владимиров, шеф на съвета на директорите на компанията.
В момента железниците разполагат с 11 000 товарни вагона. За нуждите на компанията обаче са необходими около 5000, твърди Владимиров. Излишните активи ще бъдат прегледани и техниката, която е морално и физически остаряла, ще бъде бракувана. Вагоните, които могат да бъдат ремонтирани, ще бъдат разпродадени.
Освобождаването от излишни активи трябвало да започне догодина.
“По този начин ще се освободим от всички излишни активи, които са били натрупани през годините в резултат на една погрешна инвестиционна политика или на лошо управление”, коментира Владимиров.
Той припомни, че вече е стартирано преструктурирането на БДЖ, като се създават две отделни компании - едната за пътнически превози, а другата - за товарни. Над тях в холдинговата структура ще бъде централата на БДЖ.
Според Владимиров планът за преструктуриране предвижда от 2014 г. железниците да спрат да генерират загуби. От 2001 г. до сега БДЖ е натрупала оперативни загуби в размер на 218 млн. лв.. “Направени са много излишни инвестиции, активите не са управлявани както трябва”, твърди Владимиров. Според него БДЖ била на последно място в ЕС спрямо притока на приходи на един служител. В тази връзка системата вече се била освободила от 1000 души от началото на годината до сега. /Труд