Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
29.05.2011 15:33 -
Новият транспортен министър пред Дневник: Предстоят персонални промени във фирмите към министерството
Ивайло Московски е министър на транспорта от десетина дни. Той смени на поста подалия оставка Александър Цветков, а премиерът Бойко Борисов обясни рокадата с това, че Московски е по-подходящ за мястото. Преди да оглави министерството, Московски беше заместник на Цветков и отговаряше за оперативната програма "Транспорт". Разговаряме с новия министър за това как върви усвояването на евросредствата и каква е позицията му по основните проблеми в транспортния сектор.
Как финансовият министър Симеон Дянков ви съобщи, че ставате министър?
– Извика ме на среща на 16 май. Разговорът ни беше на тема транспорта в България. В края ме попита дали съм склонен да поема по-големи отговорности в този ресор. Отговорих му, че съм готов. Думата "министър" не е била споменавана, нито коментирана.
Баща ви какво ви каза, след като ви избраха на поста? Много се спекулира с темата, че бил коалиционен партньор на БСП.
– Не съм се съветвал с баща си дали да стана министър. Не знам защо се спекулира с тази тема. Не мога да нося отговорност за това в коя партия членува. Гордея се с родителите си. Те са честни хора, не са били упреквани за нередни действия от тяхна страна. Подкрепиха ме, пожелаха ми успех. Притеснени са от отговорността, която поемам.
Когато премиерът Бойко Борисов ви каза, че ставате министър, поставихте ли конкретни условия, за да приемете поста?
– Не съм поставял условия. Казах, че ще разчитам на силна подкрепа от ресорния вицеприемиер и от премиера.
На първата си пресконференция като министър казахте, че предстоят кадрови промени в министерството. Ясни ли са вече те?
– Трябва да има още един заместник-министър, който да поеме сектор "Железници" – Български държавни железници (БДЖ) и Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Разговарял съм по този въпрос с вицепремиера Симеон Дянков. Уведомил съм и премиера. Имам подкрепата им. Сега е важното да намерим подходящия човек, защото за момента липсва.
Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев за какво ще отговаря?
– Ще отговаря за въздушен, воден и автомобилен транспорт.
Ще има ли промени в дружествата, чийто принципал е министерството?
– Там, където анализът показва, че може и по-добре, ще има персонални промени в ръководствата на дружествата. Анализът се прави в момента. Финансовите резултати на дружествата са подобрени. Ще се гледа обаче и това как се усвояват средствата от еврофондовете. Анализът все още не е готов и затова не мога да посоча кого точно ще сменя. Не искам да се създава излишно напрежение.
Да, но някои компании като "Ръководство въздушно движение" влошават резултатите си, а това дружество стана известно с високите заплати, които получават служителите.
– Там нещата са по-сложни. Това дружество има постоянни разходи, които трябва да поддържат. Доколкото имам информация, заплатите на ръководството се нормализираха и вече не са толкова високи. Има предприятия, за които ще решаваме дали да ги приватизираме, защото стоят малко изкуствено за министерството. Например "Български морски квалификационен център", който има няколко кораба, които се ползват за обучение. Има обаче и много частни компании, които обучават морски капитани. Да не говорим, че във Варна има и висше училище за това. Затова тази компания ми се струва излишна. Други подобни дружества са "Съобщително строителство и възстановяване" и "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). ТСВ работи по договори с НКЖИ, но има толкова много частни компании, които предлагат по-добро качество и вероятно на по-конкурентни цени. ТСВ може да стане дирекция в НКЖИ, която да се грижи за спешни ремонти.
Лидерът на ДСБ Иван Костов допусна, че заемът от Световната банка за БДЖ е под въпрос. Има ли риск да не бъде отпуснат кредитът?
– Няма никакви пречки да се подпише кредитното споразумение с банката. Следващият борд на директорите на Световната банка е през юли и тогава ще се вземе решението. Г-н Костов, ако има друга информация, да каже.
Предвижда ли се съкращаване на линии във връзка със заема от Световната банка за железниците?
– В споразумението с банката никъде не е казано колко хора или линии трябва да бъдат съкратени. Там има индикатори, които трябва да бъдат постигнати за определено време. За да се изпълни това, е необходимо да се направят и тези промени. Ще се следва планът, съгласуван със синдикатите, за да няма ощетени.
Казахте, че ще откриете процедура за избор на консултант за приватизацията на товарните превози на БДЖ. Кога ще започне самата продажба и ще има ли интерес?
– Чакаме съгласуване от Световната банка на документацията за избор на консултант. В момента, в който кажат, че всичко е наред, стартираме процедурата. Ако няма обжалвания, след около три месеца ще има избран консултант, който ще има 10 месеца да работи. Ще го помолим да свърши работата, ако може, по-бързо. След това по тази стратегия наш екип съвместно с Агенцията по приватизация ще започнат работа по продажбата. Липсата на интерес беше предизвикана от кризата, но нещата вече се подобряват. В момента вече има непряко заявен интерес към предприятието. Ако хипотетично предположим, че след година сме готови с процедурата, дотогава съм убеден, че ще има още по-сериозен интерес.
Транспортните дружества като НКЖИ имат атрактивни имоти в София например. Ще бъдат ли продадени?
– Все още се запознавам с детайлите. На гара "Пионер" има 7.5 км жп линия, която ще прехвърлим на Столична община. Така ще се свърже Ловният парк с новата спортна зала. Но предстои да извадим актове за собственост за имотите, защото се оказа, че нямаме такива. Общината предвижда да направи велоалея и пешеходна зона по дължината на жп линията. Ще има и паркова зона.
Казахте, че ще правите звена за управление на европроектите в НКЖИ. Как точно ще работят те?
– Звената вече се създават. Досега в НКЖИ имаше хора за европроектите, но го правеха между другото. Сега едната част от екипа ще са хора от НКЖИ, които ще се занимават само с това, а останалите ще са външни експерти. В момента за проекта за линията Пловдив - Бургас е съставен такъв екип. Ще гоня тези хора до дупка. Ще държа да извършват превенция на проектите, предварително да знаем, ако има забавяне, за да използваме всички механизми да не позволим това да се случва.
Последните промени в Закона за пътищата отнемат правомощия на министъра на транспорта по отношение на политиката в пътната инфраструктура. Означава ли това, че министерството на транспорта няма да дава мнение по изграждането на дългосрочната стратегия за развитие на пътната инфраструктура?
– То вече не е необходимо, защото ние изпълнихме нашата задача с разработването на генералния план за развитието на транспорта, който излезе преди месеци. В него са разписани основните политики в сферата на транспорта. Към плана предстои да се прибавят и други документи като Стратегия 2020. Нямаме проблем с министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев за бъдещата транспортна политика на страната.
За кои участъци от магистрала "Хемус" се очаква европейско финансиране, защото се появиха противоречиви информации?
– Цялата магистрала "Хемус" от София до Варна е част от европейски коридор. Отсечката от София до Велико Търново обаче е основна, след това е прилежащ. Ангажиментът ни е първо да построим основните отсечки, а след това - прилежащите. Обаче ще включим цялата магистрала "Хемус" за финансиране през следващия програмен период 2014 - 2020 г.През страната ни минават пет еврокоридора и ангажимент ни е отсечките по тях да бъдат изградени до 2030 г. Ще се опитаме да направим това до 2020 г.
През март зам.-ръководителят на отдел "България" в Генерална дирекция "Регионално развитие" на ЕК Карстен Расмусен каза, че иска да види повече искания за плащания към ЕК за пътните проекти. Министър Плевнелиев тогава коментира, че топката е в Министерството на финансите, оттам прехвърлиха отговорността на министерството на транспорта с обяснението, че не е подало искания за плащания. Защо не ги подавате?
– Преди седем месеца предупредих, че се отварят нови и нови проекти, които ще доведат до вълна от много сертификати за плащания. В същото време няма достатъчно хора, които да ги обработят. Седем месеца нищо не беше направено по въпроса. Когато се изсипаха всички искания за плащания, работещите в дирекцията физически не смогваха да ги прегледат. Затова сега сме обявили конкурси за наемане на нови 15 души, които да работят в управляващия орган. Освен това ще оптимизираме системата по сертифициране и верифициране на разходите. В момента, за да бъде изпратен един сертификат за искане за възстановяване на средства от Европейската комисия, трябват 61 подписа. Ще се опитаме с корекция на правилата да ги намалим колкото е възможно.
Ексминистър Цветков ли не успя да вземе това решение за седем месеца?
- Не искам да коментирам темата. За всичко има документи.
Има ли опасност от загуба на средства по оперативна програма "Транспорт" в края на годината? По приоритета "Железници" спасихте положението с прехвърлянето на метрото, но какво ще правите с магистралите, където трябва да имате над 180 млн. евро разплатени, а към момента са около 25 млн. евро?
– Всичко зависи от старта на магистрала "Марица". Ако тръгне строителството й, няма да има загубени средства.
Не ви ли притеснява фактът, че в пътния сектор освен една "Тракия" нямате нито една апликационна форма, изпратена в Брюксел за одобрение?
– Апликационната форма на "Марица" е почти готова и най-късно в началото на юни ще имаме одобрение от "Джаспърс", което означава, че документът е направен по всички правила и предстои да бъде изпратен в Брюксел. Започваме "Марица" без одобрена апликационна форма и ще разчитаме на бюджетни средства.
Когато Брюксел одобри финансирането, връщаме парите в бюджета. Държавната гаранция ни е необходима, за да можем да подпишем договора с изпълнителите и да им платим аванс. През юни трябва да излязат апликационните форми и на магистрала "Струма", за пътя Кърджали – Подкова и за връзката между гара Яна и околовръстния път на София.
Като играч в центъра на терена на кого ще подадете пас по апликационната форма на "Струма", където министрите на регионалното развитие Росен Плевнелиев и на еврофондовете Томислав Дончев имат различни виждания?
– Магистрала "Струма" трябва да се стартира цялата. Не за друго, а защото, ако не го направим сега, сигурно няма да го направим и после. С проекта ще бъде ангажирана много силно и Европейската инвестиционна банка, която вече даде принципно съгласие, че ще го подкрепи експертно и финансово. Факт е, че вече трябваше да сме доста напред, но съм сигурен, че ще успеем да я направим до 2015 г.
С колко ще поскъпне строителството на Дунав мост ІІ при Видин - Калафат? Вече веднъж правителството отпусна допълнително над 5 млн. евро за надзора на проекта. Строителят колко е поискал?
– Има две искания от страна на испанската компания FCC за допълнителни плащания. Едното е за 5.5 млн. евро заради забавения достъп до румънския бряг. Одобрено е от инженера на проекта и ще го платим. Второто искане е за около 39 млн. евро. По него все още няма решение на инженера и не мога да кажа с колко ще се оскъпи мостът. Строителството върви по график и той ще бъде завършен до 2012 г.
Ще продължите ли с отдаването на концесия на транспортни обекти?
– Вървим по списъка на министерството. Сега ще приоритизираме обектите, които първи да бъдат пуснати на концесия.
Министърът на финансите настоява ли за пускането на повече концесии?
– Очакванията към мен в момента са, че тези процеси ще бъдат ускорени максимално. Не мога да кажа в момента кои точно обекти ще са приоритетни, защото искам да ги прегледам преди това.
Миналата седмица заместникът ви Кичев каза, че концесията на летище София няма да се прави на всяка цена. Какви условия трябва да са изпълнени, за да се случи?
– Въпросът, на който трябва да си отговорим, е какво искаме от това летище и тогава да видим какви са вариантите то да бъде постигнато. Ако искаме да се развива и да привлече повече трафик, ще са нужни инвестиции. Макар и печелившо летище София не може да осигури толкова средства. Това означава, че държавата трябва да инвестира и ако чакаме да стане от бюджета, ще бъде тежко. Затова вариантът е да се направи с публично-частно партньорство като концесията.
Какво стана с интермодалния терминал на София край гара Подуене?
– Целта ми ще е да създам интермодалност на летището. Да свържем метрото с летището и, от друга старана, ако е възможно, да се направи линия от гара Подуене до аерогарата.
Казахте, че електронното правителство ще е сред приоритетите ви. Кога ще има видим резултат от работата по него?
- Да, това е много важна сфера. Работим по въпроса, вече има разработени електронни услуги, но се надявам до края на годината да са готови още, въпреки че зам.-министър Първан Русинов казва, че това ще е много трудно.
А смятате ли, че част от тези дейности могат да се аутсорснат?
- Да. По принцип всичко, което може да не се прави от администрацията, е добре да бъде аутсорснато, защото така нещата ще стават по-бързо. Предстои да обмислим кои дейности могат да бъдат изнесени към бизнеса.
ИЗТОЧНИК: ДНЕВНИК ОНЛАЙН
Как финансовият министър Симеон Дянков ви съобщи, че ставате министър?
– Извика ме на среща на 16 май. Разговорът ни беше на тема транспорта в България. В края ме попита дали съм склонен да поема по-големи отговорности в този ресор. Отговорих му, че съм готов. Думата "министър" не е била споменавана, нито коментирана.
Баща ви какво ви каза, след като ви избраха на поста? Много се спекулира с темата, че бил коалиционен партньор на БСП.
– Не съм се съветвал с баща си дали да стана министър. Не знам защо се спекулира с тази тема. Не мога да нося отговорност за това в коя партия членува. Гордея се с родителите си. Те са честни хора, не са били упреквани за нередни действия от тяхна страна. Подкрепиха ме, пожелаха ми успех. Притеснени са от отговорността, която поемам.
Когато премиерът Бойко Борисов ви каза, че ставате министър, поставихте ли конкретни условия, за да приемете поста?
– Не съм поставял условия. Казах, че ще разчитам на силна подкрепа от ресорния вицеприемиер и от премиера.
Ще има още един зам.-министър с ресор "Железници", но за момента липсва подходящ човек |
– Трябва да има още един заместник-министър, който да поеме сектор "Железници" – Български държавни железници (БДЖ) и Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ). Разговарял съм по този въпрос с вицепремиера Симеон Дянков. Уведомил съм и премиера. Имам подкрепата им. Сега е важното да намерим подходящия човек, защото за момента липсва.
Зам.-министърът на транспорта Камен Кичев за какво ще отговаря?
– Ще отговаря за въздушен, воден и автомобилен транспорт.
Ще има ли промени в дружествата, чийто принципал е министерството?
– Там, където анализът показва, че може и по-добре, ще има персонални промени в ръководствата на дружествата. Анализът се прави в момента. Финансовите резултати на дружествата са подобрени. Ще се гледа обаче и това как се усвояват средствата от еврофондовете. Анализът все още не е готов и затова не мога да посоча кого точно ще сменя. Не искам да се създава излишно напрежение.
За да одобрим едно плащане по програма "Транспорт", трябват 61 подписа |
Да, но някои компании като "Ръководство въздушно движение" влошават резултатите си, а това дружество стана известно с високите заплати, които получават служителите.
– Там нещата са по-сложни. Това дружество има постоянни разходи, които трябва да поддържат. Доколкото имам информация, заплатите на ръководството се нормализираха и вече не са толкова високи. Има предприятия, за които ще решаваме дали да ги приватизираме, защото стоят малко изкуствено за министерството. Например "Български морски квалификационен център", който има няколко кораба, които се ползват за обучение. Има обаче и много частни компании, които обучават морски капитани. Да не говорим, че във Варна има и висше училище за това. Затова тази компания ми се струва излишна. Други подобни дружества са "Съобщително строителство и възстановяване" и "Транспортно строителство и възстановяване" (ТСВ). ТСВ работи по договори с НКЖИ, но има толкова много частни компании, които предлагат по-добро качество и вероятно на по-конкурентни цени. ТСВ може да стане дирекция в НКЖИ, която да се грижи за спешни ремонти.
Лидерът на ДСБ Иван Костов допусна, че заемът от Световната банка за БДЖ е под въпрос. Има ли риск да не бъде отпуснат кредитът?
– Няма никакви пречки да се подпише кредитното споразумение с банката. Следващият борд на директорите на Световната банка е през юли и тогава ще се вземе решението. Г-н Костов, ако има друга информация, да каже.
Предвижда ли се съкращаване на линии във връзка със заема от Световната банка за железниците?
– В споразумението с банката никъде не е казано колко хора или линии трябва да бъдат съкратени. Там има индикатори, които трябва да бъдат постигнати за определено време. За да се изпълни това, е необходимо да се направят и тези промени. Ще се следва планът, съгласуван със синдикатите, за да няма ощетени.
Предстоят персонални промени във фирмите към министерството |
Казахте, че ще откриете процедура за избор на консултант за приватизацията на товарните превози на БДЖ. Кога ще започне самата продажба и ще има ли интерес?
– Чакаме съгласуване от Световната банка на документацията за избор на консултант. В момента, в който кажат, че всичко е наред, стартираме процедурата. Ако няма обжалвания, след около три месеца ще има избран консултант, който ще има 10 месеца да работи. Ще го помолим да свърши работата, ако може, по-бързо. След това по тази стратегия наш екип съвместно с Агенцията по приватизация ще започнат работа по продажбата. Липсата на интерес беше предизвикана от кризата, но нещата вече се подобряват. В момента вече има непряко заявен интерес към предприятието. Ако хипотетично предположим, че след година сме готови с процедурата, дотогава съм убеден, че ще има още по-сериозен интерес.
Транспортните дружества като НКЖИ имат атрактивни имоти в София например. Ще бъдат ли продадени?
– Все още се запознавам с детайлите. На гара "Пионер" има 7.5 км жп линия, която ще прехвърлим на Столична община. Така ще се свърже Ловният парк с новата спортна зала. Но предстои да извадим актове за собственост за имотите, защото се оказа, че нямаме такива. Общината предвижда да направи велоалея и пешеходна зона по дължината на жп линията. Ще има и паркова зона.
Казахте, че ще правите звена за управление на европроектите в НКЖИ. Как точно ще работят те?
– Звената вече се създават. Досега в НКЖИ имаше хора за европроектите, но го правеха между другото. Сега едната част от екипа ще са хора от НКЖИ, които ще се занимават само с това, а останалите ще са външни експерти. В момента за проекта за линията Пловдив - Бургас е съставен такъв екип. Ще гоня тези хора до дупка. Ще държа да извършват превенция на проектите, предварително да знаем, ако има забавяне, за да използваме всички механизми да не позволим това да се случва.
Последните промени в Закона за пътищата отнемат правомощия на министъра на транспорта по отношение на политиката в пътната инфраструктура. Означава ли това, че министерството на транспорта няма да дава мнение по изграждането на дългосрочната стратегия за развитие на пътната инфраструктура?
– То вече не е необходимо, защото ние изпълнихме нашата задача с разработването на генералния план за развитието на транспорта, който излезе преди месеци. В него са разписани основните политики в сферата на транспорта. Към плана предстои да се прибавят и други документи като Стратегия 2020. Нямаме проблем с министъра на регионалното развитие Росен Плевнелиев за бъдещата транспортна политика на страната.
Предстоят персонални промени във фирмите към министерството |
– Цялата магистрала "Хемус" от София до Варна е част от европейски коридор. Отсечката от София до Велико Търново обаче е основна, след това е прилежащ. Ангажиментът ни е първо да построим основните отсечки, а след това - прилежащите. Обаче ще включим цялата магистрала "Хемус" за финансиране през следващия програмен период 2014 - 2020 г.През страната ни минават пет еврокоридора и ангажимент ни е отсечките по тях да бъдат изградени до 2030 г. Ще се опитаме да направим това до 2020 г.
През март зам.-ръководителят на отдел "България" в Генерална дирекция "Регионално развитие" на ЕК Карстен Расмусен каза, че иска да види повече искания за плащания към ЕК за пътните проекти. Министър Плевнелиев тогава коментира, че топката е в Министерството на финансите, оттам прехвърлиха отговорността на министерството на транспорта с обяснението, че не е подало искания за плащания. Защо не ги подавате?
– Преди седем месеца предупредих, че се отварят нови и нови проекти, които ще доведат до вълна от много сертификати за плащания. В същото време няма достатъчно хора, които да ги обработят. Седем месеца нищо не беше направено по въпроса. Когато се изсипаха всички искания за плащания, работещите в дирекцията физически не смогваха да ги прегледат. Затова сега сме обявили конкурси за наемане на нови 15 души, които да работят в управляващия орган. Освен това ще оптимизираме системата по сертифициране и верифициране на разходите. В момента, за да бъде изпратен един сертификат за искане за възстановяване на средства от Европейската комисия, трябват 61 подписа. Ще се опитаме с корекция на правилата да ги намалим колкото е възможно.
Ако тръгне строителството на магистрала "Марица", няма да загубим евросредства |
Ексминистър Цветков ли не успя да вземе това решение за седем месеца?
- Не искам да коментирам темата. За всичко има документи.
Има ли опасност от загуба на средства по оперативна програма "Транспорт" в края на годината? По приоритета "Железници" спасихте положението с прехвърлянето на метрото, но какво ще правите с магистралите, където трябва да имате над 180 млн. евро разплатени, а към момента са около 25 млн. евро?
– Всичко зависи от старта на магистрала "Марица". Ако тръгне строителството й, няма да има загубени средства.
Не ви ли притеснява фактът, че в пътния сектор освен една "Тракия" нямате нито една апликационна форма, изпратена в Брюксел за одобрение?
– Апликационната форма на "Марица" е почти готова и най-късно в началото на юни ще имаме одобрение от "Джаспърс", което означава, че документът е направен по всички правила и предстои да бъде изпратен в Брюксел. Започваме "Марица" без одобрена апликационна форма и ще разчитаме на бюджетни средства.
Когато Брюксел одобри финансирането, връщаме парите в бюджета. Държавната гаранция ни е необходима, за да можем да подпишем договора с изпълнителите и да им платим аванс. През юни трябва да излязат апликационните форми и на магистрала "Струма", за пътя Кърджали – Подкова и за връзката между гара Яна и околовръстния път на София.
Като играч в центъра на терена на кого ще подадете пас по апликационната форма на "Струма", където министрите на регионалното развитие Росен Плевнелиев и на еврофондовете Томислав Дончев имат различни виждания?
– Магистрала "Струма" трябва да се стартира цялата. Не за друго, а защото, ако не го направим сега, сигурно няма да го направим и после. С проекта ще бъде ангажирана много силно и Европейската инвестиционна банка, която вече даде принципно съгласие, че ще го подкрепи експертно и финансово. Факт е, че вече трябваше да сме доста напред, но съм сигурен, че ще успеем да я направим до 2015 г.
С колко ще поскъпне строителството на Дунав мост ІІ при Видин - Калафат? Вече веднъж правителството отпусна допълнително над 5 млн. евро за надзора на проекта. Строителят колко е поискал?
– Има две искания от страна на испанската компания FCC за допълнителни плащания. Едното е за 5.5 млн. евро заради забавения достъп до румънския бряг. Одобрено е от инженера на проекта и ще го платим. Второто искане е за около 39 млн. евро. По него все още няма решение на инженера и не мога да кажа с колко ще се оскъпи мостът. Строителството върви по график и той ще бъде завършен до 2012 г.
Ако тръгне строителството на магистрала "Марица", няма да загубим евросредства |
Ще продължите ли с отдаването на концесия на транспортни обекти?
– Вървим по списъка на министерството. Сега ще приоритизираме обектите, които първи да бъдат пуснати на концесия.
Министърът на финансите настоява ли за пускането на повече концесии?
– Очакванията към мен в момента са, че тези процеси ще бъдат ускорени максимално. Не мога да кажа в момента кои точно обекти ще са приоритетни, защото искам да ги прегледам преди това.
Миналата седмица заместникът ви Кичев каза, че концесията на летище София няма да се прави на всяка цена. Какви условия трябва да са изпълнени, за да се случи?
– Въпросът, на който трябва да си отговорим, е какво искаме от това летище и тогава да видим какви са вариантите то да бъде постигнато. Ако искаме да се развива и да привлече повече трафик, ще са нужни инвестиции. Макар и печелившо летище София не може да осигури толкова средства. Това означава, че държавата трябва да инвестира и ако чакаме да стане от бюджета, ще бъде тежко. Затова вариантът е да се направи с публично-частно партньорство като концесията.
Какво стана с интермодалния терминал на София край гара Подуене?
– Целта ми ще е да създам интермодалност на летището. Да свържем метрото с летището и, от друга старана, ако е възможно, да се направи линия от гара Подуене до аерогарата.
Казахте, че електронното правителство ще е сред приоритетите ви. Кога ще има видим резултат от работата по него?
- Да, това е много важна сфера. Работим по въпроса, вече има разработени електронни услуги, но се надявам до края на годината да са готови още, въпреки че зам.-министър Първан Русинов казва, че това ще е много трудно.
А смятате ли, че част от тези дейности могат да се аутсорснат?
- Да. По принцип всичко, което може да не се прави от администрацията, е добре да бъде аутсорснато, защото така нещата ще стават по-бързо. Предстои да обмислим кои дейности могат да бъдат изнесени към бизнеса.
ИЗТОЧНИК: ДНЕВНИК ОНЛАЙН
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари