Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
01.06.2011 09:26 -
Пловдив ще пренася отпадъци от канализацията си до Карлово
- 12 000 т отпадъци трябва да бъдат транспортирани
- 13 лв на тон е цената на депониране в Карлово
- 3-4 месеца е отсрочката, която ще има пречиствателната станция в Пловдив
Отпадъци от пречиствателната станция за отпадните води на Пловдив ще бъдат транспортирани до сметището в Карлово, на около 60 км. Регионалното депо в Карлово е било избрано от ВиК - Пловдив, за депониране на утайките с обществена поръчка и е било класирано заради сравнително ниската цена за депониране – 13 лв./тон, обяви зам.-кметът на Карлово Ганчо Караджов.
По думите му става дума за пренасяне на около 12 000 тона отпадъци. Отделно водното дружество ще плати транспорта до Карлово. Шефът на ВиК – Пловдив, Валентин Василев отказа детайли около поръчката преди сключването на договора с изпълнителя, което се очаква до седмица. Сделката с Карлово и транспортът на утайките до други места леко ще оскъпи водата в Пловдив.
Проблемът с пречиствателната станция, която поема мръсните води на общините Пловдив, Марица и Родопи, датира от години и ескалира миналия август след закриването на сметището в с. Катуница, където дотогава са били изхвърляни утайките.
Сметището беше затворено от министерството на околната среда, защото не отговаря на екостандартите, а пречиствателната станция не разполага нито с ефективна технология за преработка на утайките, нито с депо.
Оттогава те се събират на аварийни полета при станцията. Полетата вече са почти запълнени и могат да поемат утайки още 2-3 месеца, посочи директорът на ВиК дружеството Валентин Василев пред "Дневник". Тъй като дневно в станцията се събират около 100 тона отпадъци, транспортирането на 12 000 тона би освободило капацитет за още едва 3-4 месеца.
Миналата година беше договорено част от натрупаните близо 50 000 тона утайки да бъдат транспортирани на около 100 километра до Пирдоп в хвостохранилище на държавното предприятие "Еко Медет". Впоследствие обаче община Пирдоп отказа да ги приеме. Депонирането им край завода за преработка на боклук в с. Шишманци пък би струвало 30 – 47 лв. на тон, обяви ВиК операторът.
Депонирането на отпадъците в Карлово и други райони също няма да е евтино и ще повиши цената на водата в Пловдив, каза Василев. ВиК операторът обмисля още няколко решения за утайките от станцията. Едното е отново Пирдоп: "В рудник "Еко Медет" засега можем да депонираме 15 000 тона утайки", каза Василев.
Друг вариант е на място да се изградят метантанкове за биогаз и производство на ток и топлина, което би намалило обема на отпадъка в пъти. Такава когенерация действа в софийската пречиствателна станция. Трети вариант е използването на утайките за наторяване в земеделието. "За това обаче е нужно съгласието на всички собственици на земя", обясни шефът на ВиК дружеството.
Дневник
- 13 лв на тон е цената на депониране в Карлово
- 3-4 месеца е отсрочката, която ще има пречиствателната станция в Пловдив
Отпадъци от пречиствателната станция за отпадните води на Пловдив ще бъдат транспортирани до сметището в Карлово, на около 60 км. Регионалното депо в Карлово е било избрано от ВиК - Пловдив, за депониране на утайките с обществена поръчка и е било класирано заради сравнително ниската цена за депониране – 13 лв./тон, обяви зам.-кметът на Карлово Ганчо Караджов.
По думите му става дума за пренасяне на около 12 000 тона отпадъци. Отделно водното дружество ще плати транспорта до Карлово. Шефът на ВиК – Пловдив, Валентин Василев отказа детайли около поръчката преди сключването на договора с изпълнителя, което се очаква до седмица. Сделката с Карлово и транспортът на утайките до други места леко ще оскъпи водата в Пловдив.
Проблемът с пречиствателната станция, която поема мръсните води на общините Пловдив, Марица и Родопи, датира от години и ескалира миналия август след закриването на сметището в с. Катуница, където дотогава са били изхвърляни утайките.
Сметището беше затворено от министерството на околната среда, защото не отговаря на екостандартите, а пречиствателната станция не разполага нито с ефективна технология за преработка на утайките, нито с депо.
Оттогава те се събират на аварийни полета при станцията. Полетата вече са почти запълнени и могат да поемат утайки още 2-3 месеца, посочи директорът на ВиК дружеството Валентин Василев пред "Дневник". Тъй като дневно в станцията се събират около 100 тона отпадъци, транспортирането на 12 000 тона би освободило капацитет за още едва 3-4 месеца.
Миналата година беше договорено част от натрупаните близо 50 000 тона утайки да бъдат транспортирани на около 100 километра до Пирдоп в хвостохранилище на държавното предприятие "Еко Медет". Впоследствие обаче община Пирдоп отказа да ги приеме. Депонирането им край завода за преработка на боклук в с. Шишманци пък би струвало 30 – 47 лв. на тон, обяви ВиК операторът.
Депонирането на отпадъците в Карлово и други райони също няма да е евтино и ще повиши цената на водата в Пловдив, каза Василев. ВиК операторът обмисля още няколко решения за утайките от станцията. Едното е отново Пирдоп: "В рудник "Еко Медет" засега можем да депонираме 15 000 тона утайки", каза Василев.
Друг вариант е на място да се изградят метантанкове за биогаз и производство на ток и топлина, което би намалило обема на отпадъка в пъти. Такава когенерация действа в софийската пречиствателна станция. Трети вариант е използването на утайките за наторяване в земеделието. "За това обаче е нужно съгласието на всички собственици на земя", обясни шефът на ВиК дружеството.
Дневник
Няма коментари