Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
09.02.2013 14:01 -
2020 г.: Пълна промяна за Пловдив
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 894 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 09.02.2013 14:02
Прочетен: 894 Коментари: 0 Гласове:
1
Последна промяна: 09.02.2013 14:02
Бетонният мост, който свързва бул. “Македония” и “Христо Ботев”, ще бъде съборен, защото не отговаря на стандартите за преминаване на влакове, предвидени в проекта за реконструкцията на жп пътя Пловдив - Свиленград. Съоръжението ще остане, докато не се изгради подлез между бул. “Васил Априлов” и “Македония”. Това съобщи вчера зам.-кметът инж. Димитър Кацарски по повод на проведения в хотел “Лайпциг” обществен форум. На срещата с инженери, архитекти и конструктори се обсъждаха проекти, предложени за включване в Интегрирания план за градско възстановяване и развитие на Пловдив, пише в. "Марица".
Подготовката на плана е възложена на “Консорциум Пловдив - 20 20”. Проектът е на стойност 849 891 лева, от които по-голямата част се предоставя безвъзмездно от ЕС. Екипът на арх. Белин Моллов вече е обособил три зони - Централна гара, кв. “Гладно поле” и района около Аджиасанмахала. До юни за развитието на тези зони ще се подготвят подробни устройствени планове, задания за проектиране и бизнес планове. Това е изричното условие на ЕС за финансиране на проекти в следващия програмен период от 2014 до 2020 г.
Пловдив има реален шанс да привлече милиони левове от еврофондове. За проектирането вече са осигурени 1.5 млн. лева. Както “Марица” подробно писа вчера, на гарата се предвижда изграждане на комуникационно - транспортен пробив под жап ареала, който ще позволи директна връзка между “Централен” и “Южен”. В заданието ще бъде включено също така разширение на ул. “Акад. Динеков”. Това е тъй наречената Южна тангента между бул. “Коматевско шосе” до надлез “Родопи” и развръзки с “Македония”.
Стотици милиони левове могат да бъдат спeчелени за гарата по оперативните програми “Транспорт” и “Регионално развитие”, потвърди ръководителят на екипа от консорциума арх. Белин Моллов. Освен реконструкцията на железницата и новите пътни съоръжения проектът включва реконструкция на предгаров площад, благоустрояване и озеленяване по бул. “Хр. Ботев”, изграждане на Туристически информационен център, благоустрояване на междублокови пространства.
Интегрираният план допуска публично - частно партньорство, каза инж. Димитър Кацарски, запитан как концесията на гарата ще се вписва в проектите на общината и държавата. Не сме съгласни да се строи трета автогара и сме уведомили за това министерството, както и за намерението ни за изграждане на подземно съоръжение между “Васил Априлов” и “Македония”, потвърди зам.-кметът.
Екипът работи с изключително добри темпове, неслучайно в МРРБ беше коментирано, че Пловдив става водещ в изграждането на Интегрирания план в страната, похвали проектантите шефът на Общинския съвет и председател на САБ - Пловдив арх. Илко Николов.
“Гладно поле” - квартал на науката
Високотехнологичен парк за храни и земеделие е една от идеите за развитието на квартал “Гладно поле”. Към темата е проявен голям интерес от страна на пловдивските университети, затова предстои среща с техни представители, разказа арх. Белин Моллов.
Кварталът, застроен почти изцяло с казарми, се проектира като вторичен административен център. Институциите нямат достатъчно сгради, затова в следващите години те могат да бъдат построени в “Гладно поле”, където има и много по-добри възможности за паркиране. Така ще се оформи административен център, като, разбира се, в този квартал ще има жилища, офиси, магазини, описа идеите инж. Димитър Кацарски.
Идейният проект се нарича “Градът на науката, високите технологии и иновации”. В него са предвидени рехабилитация и паркоустройство на ул. “Богомил”, “Радко Димитриев”, “Лев Толстой”.
Общината чака решение на Министерския съвет за прехвърляне на около 600 декара земя на “Гладно поле”.
“Гладно поле” - квартал на науката
Високотехнологичен парк за храни и земеделие е една от идеите за развитието на квартал “Гладно поле”. Към темата е проявен голям интерес от страна на пловдивските университети, затова предстои среща с техни представители, разказа арх. Белин Моллов.
Кварталът, застроен почти изцяло с казарми, се проектира като вторичен административен център. Институциите нямат достатъчно сгради, затова в следващите години те могат да бъдат построени в “Гладно поле”, където има и много по-добри възможности за паркиране. Така ще се оформи административен център, като, разбира се, в този квартал ще има жилища, офиси, магазини, описа идеите инж. Димитър Кацарски.
Идейният проект се нарича “Градът на науката, високите технологии и иновации”. В него са предвидени рехабилитация и паркоустройство на ул. “Богомил”, “Радко Димитриев”, “Лев Толстой”.
Общината чака решение на Министерския съвет за прехвърляне на около 600 декара земя на “Гладно поле”.
Вълнообразно
Кандидат-пловдивчанин
Новото Изпълнително бюро на БСП - Гочиту...
ЗАПИС НА МОЯ ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ В ПЛОВДИВ
Новото Изпълнително бюро на БСП - Гочиту...
ЗАПИС НА МОЯ ПРЕСКОНФЕРЕНЦИЯ В ПЛОВДИВ
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари