Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
07.12.2011 19:16 -
След шест часа преговори: Стачката в БДЖ продължава
Стачката в БДЖ продължава и утре. След шест часа преговори ръководството на железниците и синдикатите не стигнаха до окончателно споразумение и се разбраха утре в 15.00 часа отново
да се съберат. През това време синдикалните лидери ще съгласуват направените от мениджмънта предложения по колективния трудов договор със структурите си по места, съобщи БТА.
По-рано сутринта министърът на транспорта Ивайло Московски беше оптимист, че преговорите може да приключат успешно днес.
Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров обясни пред журналисти, че основните искания на ръководството са - отпуските на служителите в БДЖ да бъдат
приведени до законовите. Това означава 20 дни, както предвижда Кодексът на труда. В момента основният отпуск в железниците е 25 дни като се ползват и добавки от 5-10 дни в зависимост от стажа.
Ръководството настоява и обезщетенията за напускане да се сложат в разумни граници (малко над тези в Кодекса на труда), социалните плащания да бъдат обвързани с финансовите резултати на трите дружества - Холдинг БДЖ, "Пътнически превози БДЖ" и "Товарни превози БДЖ". А също да отпаднат всички синдикални привилегии. Друго искане на мениджмънта е бонусната система да бъде разработена до 1 април 2012 г., до 1 юни да бъде тествана и тогава да влезе в сила. Всички плащания, свързани с полагането на труд в дружеството до периода на въвеждане на бонусната система, се запазват, а всички т. нар. непродуктивни плащания или разходи се приближават до Кодекса на труда, обясни Владимиров.
Утре двете страни трябва да се уточнят и за продължителността на колективния трудов договор.
Според изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев загубите от стачката досега възлизат на близо 2 млн. лева. Всеки ден те са около 300 хил. лева с пропуснатите ползи.
От ръководството на холдинга пак подчертават, че не се върви към фалит на железницата, а точно обратното - към финансовото й стабилизиране. В нея обаче трябва "да работят толкова хора, колкото са необходими".
Спирането на 138 влака е вече факт, но ако стачката не спре, ще се пристъпи към спирането на още влакове, обясни Йордан Недев.
Стачката утре продължава, защото все още имаме разногласия, съобщи председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев. Според него синдикатите са приели бонусната система, която трябва да замени част от сегашните социални придобивки на железничарите. Няма
съгласие обаче по датата, от която тя да влезе в сила. "Тъй като доверието ни вече е много крехко, ние предлагахме да подпишем КТД за шест месеца и ако дотогава не се договорим за бонусната
система, той да отпадне и да минем на същата процедура", каза Бунев.
Според него обаче това е по-малкият проблем, по-големият е намаляване на отпуската и социалните плащания, за което ще имат позиция, след като се направи "обратна връзка" с железничарите.
да се съберат. През това време синдикалните лидери ще съгласуват направените от мениджмънта предложения по колективния трудов договор със структурите си по места, съобщи БТА.
По-рано сутринта министърът на транспорта Ивайло Московски беше оптимист, че преговорите може да приключат успешно днес.
Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров обясни пред журналисти, че основните искания на ръководството са - отпуските на служителите в БДЖ да бъдат
приведени до законовите. Това означава 20 дни, както предвижда Кодексът на труда. В момента основният отпуск в железниците е 25 дни като се ползват и добавки от 5-10 дни в зависимост от стажа.
Ръководството настоява и обезщетенията за напускане да се сложат в разумни граници (малко над тези в Кодекса на труда), социалните плащания да бъдат обвързани с финансовите резултати на трите дружества - Холдинг БДЖ, "Пътнически превози БДЖ" и "Товарни превози БДЖ". А също да отпаднат всички синдикални привилегии. Друго искане на мениджмънта е бонусната система да бъде разработена до 1 април 2012 г., до 1 юни да бъде тествана и тогава да влезе в сила. Всички плащания, свързани с полагането на труд в дружеството до периода на въвеждане на бонусната система, се запазват, а всички т. нар. непродуктивни плащания или разходи се приближават до Кодекса на труда, обясни Владимиров.
Утре двете страни трябва да се уточнят и за продължителността на колективния трудов договор.
Според изпълнителния директор на БДЖ Йордан Недев загубите от стачката досега възлизат на близо 2 млн. лева. Всеки ден те са около 300 хил. лева с пропуснатите ползи.
От ръководството на холдинга пак подчертават, че не се върви към фалит на железницата, а точно обратното - към финансовото й стабилизиране. В нея обаче трябва "да работят толкова хора, колкото са необходими".
Спирането на 138 влака е вече факт, но ако стачката не спре, ще се пристъпи към спирането на още влакове, обясни Йордан Недев.
Стачката утре продължава, защото все още имаме разногласия, съобщи председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев. Според него синдикатите са приели бонусната система, която трябва да замени част от сегашните социални придобивки на железничарите. Няма
съгласие обаче по датата, от която тя да влезе в сила. "Тъй като доверието ни вече е много крехко, ние предлагахме да подпишем КТД за шест месеца и ако дотогава не се договорим за бонусната
система, той да отпадне и да минем на същата процедура", каза Бунев.
Според него обаче това е по-малкият проблем, по-големият е намаляване на отпуската и социалните плащания, за което ще имат позиция, след като се направи "обратна връзка" с железничарите.
Вълнообразно
Спрени влакове на големите гари, апатия ...
Стачка в железниците - ден 2 без влакове...
Стачката в БДЖ: Конфликтът става опасен ...
Стачка в железниците - ден 2 без влакове...
Стачката в БДЖ: Конфликтът става опасен ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари