Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
15.09.2008 10:24 -
Строежът на магистрала “Струма” ще е двойно по-скъп
Строителството на автомагистрала "Струма" ще се оскъпи двойно в сравнение с предварително прогнозираните 600 милиона евро. Това съобщи ръководителят на управление "Координация на проекти" по оперативна програма "Транспорт" в Министерството на транспорта Нели Йорданова.
Вече е взето решение изграждането на "Струма" да стане на два етапа. На първо време ще бъдат построени 3 лота на обща стойност 600 млн. евро. Едва след това ще се търсят още 600 млн. евро, които ще отидат за строителството на отсечката през Кресненското дефиле. Влагането на допълнителни средства е нужно, за да се запази природата в дефилето. Още повече, че строителството на магистралата по стандартните способи беше сериозно атакувано от еколози като неприродосъобразно. Така на практика вместо 600 млн. евро, "Струма" ще излезе около 1,2 млрд. евро, коментираха от Министерството на транспорта.
Идната седмица ще бъдат пуснати процедури по Закона за обществените поръчки за 2 нови пътни отсечки, съобщиха още от ведомството. Едната е Кърджали - Подкова, а другата е пътна връзка между магистрала "Хемус" и Околовръстното шосе на София. И двата обекта ще струват по 32 млн. лева. През лятото на 2008 г. министърът на транспорта Петър Мутафчиев спря процедурата за двете отсечки заради съмнения за непрозрачност при провеждането й.
Очаква се до 24 ноември Европейската комисия да реши дали да разреши използването на 150 млн. евро за пътни проекти, които се отпускат по програма ИСПА. Тази сума беше блокирана от Еврокомисията през пролетта на тази година заради проблемите с усвояването им от бившия пътен фонд.
Нели Йорданова от Министерството на транспорта добави още, че за оборотните средства по Оперативна програма "Транспорт", които ще бъдат използвани, ще трябва държавна гаранция. Вече се водят разговори с Министерството на финансите за получаването й. Очаква се първите проекти, които ще получат реално финансиране по ОП "Транспорт", да са софийското метро и електрификацията и рехабилитацията на жп линията Свиленград-турска граница, каза Йорданова.
Транспортният министър Петър Мутафчиев съобщи, че за да излезе БДЖ от кризисното си състояние, през следващите 5 г. в железницата трябва да бъдат инвестирани най-малко 700 млн. лева. Сумата е необходима за закупуването на нови локомотиви и вагони, тъй като средната възраст на сегашните надхвърля 30 години. Тя е близо 3 пъти по-малка от поисканата от министър Мутафчиев по време на срещата на тройната коалиция в Банско преди около два месеца. Тогава Мутафчиев заяви, че спешно трябва да се намерят 2 млрд. лв. за БДЖ. Засега обаче е сигурно, че пари от бюджетния излишък няма да бъдат отпуснати за железниците. Вероятно това ще стане най-рано в средата на 2009 г., научи Монитор.
Заради забавянето от страна на Столичната община на градоустройствения план на София по-късно ще стартира и изграждането на интермодален терминал край столицата. Сериозен проблем пред реализацията на проекта са претенциите на собствениците на земи, които не желаят терминалът да се строи в Подуяне. Има вариант той да бъде изместен в Казичене, където се надяваме да няма такива големи претенции, коментираха от Министерството на транспорта. Оттам обаче са категорични, че строителството на съоръжението ще започне най-късно идното лято. Бъдещият терминал се оценява на около 350 млн. лева, припомниха от ведомството на Петър Мутафчиев. /Монитор
Вече е взето решение изграждането на "Струма" да стане на два етапа. На първо време ще бъдат построени 3 лота на обща стойност 600 млн. евро. Едва след това ще се търсят още 600 млн. евро, които ще отидат за строителството на отсечката през Кресненското дефиле. Влагането на допълнителни средства е нужно, за да се запази природата в дефилето. Още повече, че строителството на магистралата по стандартните способи беше сериозно атакувано от еколози като неприродосъобразно. Така на практика вместо 600 млн. евро, "Струма" ще излезе около 1,2 млрд. евро, коментираха от Министерството на транспорта.
Идната седмица ще бъдат пуснати процедури по Закона за обществените поръчки за 2 нови пътни отсечки, съобщиха още от ведомството. Едната е Кърджали - Подкова, а другата е пътна връзка между магистрала "Хемус" и Околовръстното шосе на София. И двата обекта ще струват по 32 млн. лева. През лятото на 2008 г. министърът на транспорта Петър Мутафчиев спря процедурата за двете отсечки заради съмнения за непрозрачност при провеждането й.
Очаква се до 24 ноември Европейската комисия да реши дали да разреши използването на 150 млн. евро за пътни проекти, които се отпускат по програма ИСПА. Тази сума беше блокирана от Еврокомисията през пролетта на тази година заради проблемите с усвояването им от бившия пътен фонд.
Нели Йорданова от Министерството на транспорта добави още, че за оборотните средства по Оперативна програма "Транспорт", които ще бъдат използвани, ще трябва държавна гаранция. Вече се водят разговори с Министерството на финансите за получаването й. Очаква се първите проекти, които ще получат реално финансиране по ОП "Транспорт", да са софийското метро и електрификацията и рехабилитацията на жп линията Свиленград-турска граница, каза Йорданова.
Транспортният министър Петър Мутафчиев съобщи, че за да излезе БДЖ от кризисното си състояние, през следващите 5 г. в железницата трябва да бъдат инвестирани най-малко 700 млн. лева. Сумата е необходима за закупуването на нови локомотиви и вагони, тъй като средната възраст на сегашните надхвърля 30 години. Тя е близо 3 пъти по-малка от поисканата от министър Мутафчиев по време на срещата на тройната коалиция в Банско преди около два месеца. Тогава Мутафчиев заяви, че спешно трябва да се намерят 2 млрд. лв. за БДЖ. Засега обаче е сигурно, че пари от бюджетния излишък няма да бъдат отпуснати за железниците. Вероятно това ще стане най-рано в средата на 2009 г., научи Монитор.
Заради забавянето от страна на Столичната община на градоустройствения план на София по-късно ще стартира и изграждането на интермодален терминал край столицата. Сериозен проблем пред реализацията на проекта са претенциите на собствениците на земи, които не желаят терминалът да се строи в Подуяне. Има вариант той да бъде изместен в Казичене, където се надяваме да няма такива големи претенции, коментираха от Министерството на транспорта. Оттам обаче са категорични, че строителството на съоръжението ще започне най-късно идното лято. Бъдещият терминал се оценява на около 350 млн. лева, припомниха от ведомството на Петър Мутафчиев. /Монитор
Бойко Борисов: Държавата разиграва фарс ...
Временно затварят магистрала Тракия. Бло...
„ДА СИ ИЗВАДИМ АРХЕОЛОГИЯТА” – ВЕЖДИ РАШ...
Временно затварят магистрала Тракия. Бло...
„ДА СИ ИЗВАДИМ АРХЕОЛОГИЯТА” – ВЕЖДИ РАШ...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари