2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
В деловодството на бюджетната парламентарна комисия вече са внесени предложения на независимия депутат Мария Капон и на представителя на ОДС Ясен Попвасилев, с които се иска промяната. Мотивът е, че решението е било взето, без народните представители да знаят, че на 5 декември 2008 г. финансовият министър Пламен Орешарски е издал заповед, че срокът за продажба на бандеролите на старите цени ще е 6 месеца и производителите и дистрибуторите са си купили бандероли за целия този период, обясни Капон пред Mediapool.
Така по думите й фирмите били поставени в позиция да не могат да пласират всички закупени бандероли, върху които вече е платен акциз. След писмо от български производители, които алармирали за проблема, били внесени поправките. Капон каза, че въпросното писмо било подписано от 20 фирми, но посочи поименно само двете приватизирани бивши фабрики на “Булгартабак“ в Пловдив и Стара Загора.
Според нея целта е по-скоро предизвикване на дискусия по въпроса как би се възстановил акцизът върху платените, но нереализирани цигарени бандероли. Според фирмите, подписали се под писмото, липсва механизъм за това. По тази причина депутатите от бюджетната комисия щели да привикат представители на Министерството на финансите, Националната агенция по приходите и митниците да хвърлят светлина върху казуса.
Намалението на срока за продажба на цигари на старата цена бе по предложение на държавния “Булгартабак холдинг“ и то беше внесено в Министерството на финансите в началото на ноември 2008 г. Искането бе обяснено с презапасяването на чуждите компании с акцизните хартийки, които допреди промяната важеха до изчерпване на количествата. Това дава възможност на производителите да водят ценова война с “Булгартабак“, чийто пазарен дял вече се е свил до 60 на сто.
От тютюневата компания вече признаха, че ще се борят да запазят 50-55 на сто дял през 2009 г., докато бившата им собственост – Цигарената фабрика “Пловдив“, която заработи отново през декември, заяви амбиции за 10 процентен пазар
Според Капон обаче удължаването на срока за ползване на старите бандероли няма да се отрази негативно върху продажбите на “Булгартабак“, нито пък щяло да облагодетелства вносителите на тютюневи изделия.
Тя е внесла предложение за отпадане на въведената с промени в Закона за тютюна и тютюневите изделия задължителна регистрация по ДДС на всички търговци на цигари. Според нея това пречи на дребните търговци, тъй като за вписване на фирмата по ДДС трябва оборот от 50 хил. лв., какъвто магазинчетата не правят. Тъй като много от търговците все пак са подали заявления за регистрация по ДДС, сега трябва да се поправи и срокът за дерегистрация и той да се свие на три месеца, каза Капон.
Не се знае кога ще се разгледат внесените предложенията за поправки. Председателят на бюджетната комисия Румен Овчаров каза пред Mediapool, че не е запознат с предложенията, само бил чул, че има такива. Той коментира, че “не е добър знак, ако всеки месец променяме позицията си по акцизната политика“.