2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Голяма част от автокъщите и търговците в София, които продават автомобили втора ръка, ще фалират до май. Това прогнозираха собственици на автокъщи и продавачи пред „Новинар”. С около 70 процента са се понижили продажбите на автомобили през последните три месеца в сравнение с предходната година. От ноември миналата година бизнесът с коли втора ръка се срива и търговците успявали да реализират едва по 5 продажби на месец. Преди това са се продавали по 30 коли всеки месец.
Очакванията им са продажбите на автомобили да продължават да се понижават и за в бъдеще. Основната причина за спада в търговията е затрудненото отпускане на банкови кредити, с които около 60 процента от клиентите купуват автомобили. По думите на търговците в момента българите посещават борсите, оглеждат автомобилите, но рядко купуват.
За да реализират поне някакви продажби, автоборсите са се принудили да предлагат на клиентите си големи отстъпки в цените. Затова не само че нямаме достатъчно приходи, но отчитаме и загуби, коментираха търговци. Намаленията остават единственият вариант, който може да накара някой да си купи кола. Отстъпките обикновено се правят за луксозните марки, които могат да бъдат купени от по-заможни българи.
Най-големи намаления има при по-старите модели на „Ауди”, БМВ, „Мерцедес”, „Алфа Ромео”, при които има понижения в цените между 20 и 30 процента. Ако до миналата година колите са вървели за по 30 000-40 000 лв. на старо, сега могат да се намерят и за по 15 000–20 000 лв. Някои аудита пък се продават и за по 5000-6000 лв.
Поевтиняване има и при средния клас автомобили като „Форд”, „Шкода”, „Рено”, които само преди година са стрували около 10 000 лв., а сега могат да се намерят за 5000–6000 лв. Българите предпочитат да пазаруват нискомощни, малки автомобили, които не харчат много гориво, като „Опел Корса”, „Голф”, „Пежо”, чиито цени варират между 2000 и 4000 лв. Тази тенденция ще се запази и за в бъдеще, категорични са от автокъщите.
Продажбите на нови автомобили също са се понижили през последните три месеца, признаха от организации, които се занимават с внос. Вносът е намалял заради свитото търсене. Купувачите се страхуват да купуват коли на лизинг, тъй като не са сигурни в бъдещето на доходите си и не искат да се ангажират със заеми, е коментарът на вносители. Засега обаче в автосалоните не се наблюдават отстъпки в цените.
http://www.novinar.net/?act=news&act1=det&stat=left&sql=Mjg2Mzs0Mw==&mater=Mjg2Mzs3Nw==
Масови данъчни нарушения по морето
РЕ-ГЕНЕЗИС на ЗДРАВЕТО - част 8