Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2009 23:17 - Желаещите да строят "Тунел Шипка" се оказаха над 30
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 571 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 16.07.2009 23:25


Над 30 фирми са заявили интереса си да построят и експлоатират тунела под Шипка, съобщиха от Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ).

Заявленията не включват финансови аспекти на проекта, не се оценяват и не ангажират, както заявителите, така и НАПИ с евентуално бъдещо решение, участие в концесионна процедура.

Към края на м. септември или началото на м. октомври фирмите, заявили интерес, ще бъдат поканени на информационна среща, на която ще бъдат запознати детайлно с проекта и ще бъде организирано посещение на място.

Концесията на "Шипка" се задвижи след като чешката фирма "Метростав" предложи да построи тунела за 4 години и да осигури заем от чешки търговски банки в размер на 200 млн. евро.

Сега се оказа, че към концесията имат интерес и българските "Холдинг Пътища", "Геотехмин" и консорциумът "Трейс – Станилов". Услугите си предлагат и по една компания от САЩ, Франция, Хърватска, Германия и, разбира се, чешката "Метростав". Шест гръцки, шест турски, четири италиански, по три компании от Испания и Австрия и две от Словакия също са подали заявления.



По същата тема Дневник онлайн пише:
Над 30 компании, предимно чужди, са заявили инвеститорски интерес към изграждането на тунел под прохода Шипка, съобщиха от Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ). Българските участници са "Холдинг Пътища", "Геотехмин" и консорциумът "Трейс - Станилов". Чуждите фирми са предимно европейски, като една част от тях работят и в момента на българския пазар. Най-много предложения - по пет-шест, има на компании от Турция, Италия и Гърция. Останалите са на австрийски, френски, хърватски и словенски фирми. Сред участниците има дори една американска компания.

Подадените заявления ще послужат за маркетингово проучване за интереса към изграждането на съоръженията, каквато е европейската практика, коментираха от НАПИ. Агенцията предвижда информационна среща с кандидатите в началото на октомври. Новото правителство ще трябва да вземе решение дали този обект, който в момента не е включен след стратегическите, ще бъде изграждан и как. Вариантите са няколко. Единият е да бъде финансиран изцяло от държавния бюджет. Другият е да се даде на концесия. Останалите два са за смесено финансиране - по оперативна програма "Транспорт" за следващия програмен период и национално съфинансиране или част от съоръженията с държавни пари, а другите на концесия, обясниха от НАПИ. Според бъдещия министър на регионалното развитие Росен Плевнелиев най-работещият вариант е за включване за финансиране по еврофондовете. Това е приоритетен обект за държавата и до края на 2013 г. той успешно може да бъде подготвен за следващия програмен период на ЕС, посочи Плевнелиев.

Идеята за изграждането на тунел под Шипка е на повече от 100 години. Пътят е част от европейския коридор №9, който свързва Хелзинки и Москва с Бяло и Средиземно море чрез гръцкото пристанище Александруполис. Изготвен е пълен технически проект на обходния път на Габрово, а в участъка на тунелното преминаване на връх Шипка - основни технически изисквания за трасето и габарити на тунела. Трасето преминава през сложен планински терен и освен тунелното преминаване на връх Шипка с дължина 3.22 км и височина на тунела от 4.8 м има още четири по-малки тунела и десет мостови съоръжения с отвори над 50 м. Това го определя като технически и икономически труден за реализация обект.

През 2001 г. японската компания "Кънстракшън проджект кансълтантс" прави предпроектно проучване на обекта. Според него необходимите инвестиции отпреди девет години бяха 227.7 млн. долара. Възвращаемостта на вложените средства беше оценена на 17.5% на година, която е значително по-висока от алтернативната цена на капитала при 4.2% еквивалентна на краткосрочния основен лихвен процент през 2000 г.

"Холдинг Пътища" сключи договор за 29.4 млн. лв.

"Холдинг Пътища" ще извършва рехабилитация на пътна инфраструктура по лот 6 - Североизточен регион, съобщиха от дружеството. Стойността на договора с НАПИ е за 29.4 млн. лв.




Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13051379
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930