Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
22.11.2009 16:02 -
VW поглъща Porsche
Надзорният съвет на най-големия европейски автомобилостроител Volkswagen (VW) одобри план за поглъщане на автомобилното звено на производителя на луксозни коли Porsche. Това стана ясно от изявления на двете компании, цитирани от медиите.
Оповестената информация показва, че първоначалните предложения на мениджърите в двете предприятия са одобрени и до края на 2009 г. VW ще придобие дял от 49.9% в управляваното от фамилиите Пийх и Порше дружество. Пълното сливане на двете компании трябва да бъде завършено до средата на 2011 г., уточнява Ройтерс.
Определената цена за придобиването на 49.9% от Porsche е в рамките на обсъжданата преди месец стойност от 3.9 млрд. евро, допълва Уолстрийт джърнъл. Цялостното поглъщане също се движи в рамките, оповестени от двете компании през лятото - 8 млрд. евро
В допълнение към предложението от VW се ангажират и с тригодишен инвестиционен план в размер на 25.8 млрд. евро, сочат данни на "Файненшъл таймс".
Програмата за развиване на Porsche в средносрочен план включва наливане на 13.3 млрд. евро в разработването на нови автомобили, както и развитието на наследници на вече утвърдени модели. Останалият пакет от средства ще бъде похарчен за капиталови инвестиции в имоти, предприятия и съоръжения.
"VW излиза от кризата като най-добре позиционирания автомобилостроител в света", обобщава анализаторът на Credit Suisse Арндт Елингхорст пред "Файненшъл таймс".
Германският конгломерат ще прибави десетата си търговска марка след придобиването на Porsche. Плановете на компанията включват и завземане на лидерската позиция на глобалния пазар от сегашния водач Toyota до 2018 г.
Постигнатото споразумение на практика отваря вратите за сливане между двете дружества и слага край на сагата по сделката. Отношенията между двете германски предприятия преминаха през редица обрати през последните месеци и се превърнаха в център на спекулациите от страна на анализатори в сектора.
Желанието на Porsche да придобие акциите на VW, инициатива, която би довела до сливане на двете дружества, принуди компанията да набере значителен дълг. След като сделката се провали, отношенията между двата концерна се обърнаха и производителят на луксозни автомобили се оказа в позицията на търсещ спасение.
Финансовата безизходица, в която се озова Porsche, принуди мениджърите да се обърнат към Берлин, но оттам отказаха исканите близо 2.5 млрд. долара за рефинансиране на кредитите на дружеството. По този начин единствено сливане с Volkswagen или инвестиция от страна на трета страна можеше да спаси компанията от неплатежоспособност.
Оповестената информация показва, че първоначалните предложения на мениджърите в двете предприятия са одобрени и до края на 2009 г. VW ще придобие дял от 49.9% в управляваното от фамилиите Пийх и Порше дружество. Пълното сливане на двете компании трябва да бъде завършено до средата на 2011 г., уточнява Ройтерс.
Определената цена за придобиването на 49.9% от Porsche е в рамките на обсъжданата преди месец стойност от 3.9 млрд. евро, допълва Уолстрийт джърнъл. Цялостното поглъщане също се движи в рамките, оповестени от двете компании през лятото - 8 млрд. евро
В допълнение към предложението от VW се ангажират и с тригодишен инвестиционен план в размер на 25.8 млрд. евро, сочат данни на "Файненшъл таймс".
Програмата за развиване на Porsche в средносрочен план включва наливане на 13.3 млрд. евро в разработването на нови автомобили, както и развитието на наследници на вече утвърдени модели. Останалият пакет от средства ще бъде похарчен за капиталови инвестиции в имоти, предприятия и съоръжения.
"VW излиза от кризата като най-добре позиционирания автомобилостроител в света", обобщава анализаторът на Credit Suisse Арндт Елингхорст пред "Файненшъл таймс".
Германският конгломерат ще прибави десетата си търговска марка след придобиването на Porsche. Плановете на компанията включват и завземане на лидерската позиция на глобалния пазар от сегашния водач Toyota до 2018 г.
Постигнатото споразумение на практика отваря вратите за сливане между двете дружества и слага край на сагата по сделката. Отношенията между двете германски предприятия преминаха през редица обрати през последните месеци и се превърнаха в център на спекулациите от страна на анализатори в сектора.
Желанието на Porsche да придобие акциите на VW, инициатива, която би довела до сливане на двете дружества, принуди компанията да набере значителен дълг. След като сделката се провали, отношенията между двата концерна се обърнаха и производителят на луксозни автомобили се оказа в позицията на търсещ спасение.
Финансовата безизходица, в която се озова Porsche, принуди мениджърите да се обърнат към Берлин, но оттам отказаха исканите близо 2.5 млрд. долара за рефинансиране на кредитите на дружеството. По този начин единствено сливане с Volkswagen или инвестиция от страна на трета страна можеше да спаси компанията от неплатежоспособност.
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари