2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
С приетите от правителството в сряда промени в Закона за железопътния транспорт срочните сертификати за безопасност на влаковете стават безсрочни. Това решава проблема на БДЖ с изтеклите сертификати, заради които Софийският административен съд определи 80% от подвижния състав на железниците за незаконен през септември 2009 г.
В момента решението на САС се обжалва пред Върховния административен съд, но промяната в закона на практика освобождава БДЖ от задължението да прати вагоните и локомотивите си на проверка за безопасност в Института по транспорт. Сега изискванията на закона са това да се прави на всеки пет години, като последната проверка е била през 2004 г.
Други промение в Закона за железопътния транспорт принуждават Национална компания "Железопътна инфраструктура" да използва приходите от инфраструктурни такси само за поддръжка на железния път, а не за заплати и други разходи, както е правила досега. Заради това разминаване с европейското законодателство срещу България е започната наказателна процедура.
Трета промяна в закона е свързана с изискванията на ЕС за правата и задълженията на пътниците, използващи железопътен транспорт. Целта е да се гарантират правата на пътниците, използващи железопътен транспорт чрез въвеждане на ефективни, пропорционални и възпиращи санкции при нарушаване на разпоредбите на европейския регламент.
ЕК: Няма смисъл да се наливат европари в...
Иван Костов: БДЖ може да бъде спасено с ...