Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
12.10.2011 15:46 - Хаосът в БДЖ излезе извън релси
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 642 Коментари: 0 Гласове:
2



Липсват едни вагони от БДЖ, но не се знае колко, от кога ги няма и какво е станало с тях. Единствените 25 читави влака са заложени срещу банков заем, обявени са за продан, но може и да не се продадат. Държавата има да дава едни пари на железницата, но не им ги дава и иска да се оправят сами. Всички дружно стигнаха до решението да закрият едни 200 влака. Така изглежда на повърхността ситуацията в БДЖ през последните седмици и сякаш никой няма желание да внесе и мъничко яснота какво се случва и най-вече – какво предстои.

Изчезнали са над 1000 вагона, едните са в Сърбия, другите предишните са ги нарязали за скрап. Това заяви във вторник финансовият министър Симеон Дянков.

Превърнахте ни в бюро за откраднати и намерени вещи, обидиха се сърбите, а “предишните” в лицето на транспортният министър Петър Мутафчиев от кабинета “Станишев” обясниха, че по тяхно време при ревизии не излизали 250 вагона, но 200 от тях винаги се откривали при повторна проверка.

“Мислите ли, че тази полицейска власт нямаше да подведе под отговорност материално отговорните лица в БДЖ, ако при идването им имаше липса на 650 вагона?”, запита Мутафчиев в сряда от екрана на бТВ.

Пред Mediapool изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев обясни, че липсата се установява сега заради пълния хаос в документацията и дублиране на номерата на вагоните, които чак сега се изяснявали. Може да са изчезнали през 2001 г., а може и през 1922 г., констатира Недев. Има сигурност само за липсата на 608 небракувани вагона, още се установява колко от бракуваните липсват, “уточни” той. Със сложната математическа задача са се заели и полицията и прокуратурата. “Нищо няма да излезе от това”, обобщи ситуацията председателят на Съюза на железничарите Петър Бунев още преди седмица.

По-интересен е въпросът какво ще излезе от заплахата на един от най-големите кредитори на БДЖ – германската KfW, да продаде 25 електрически мотриси “Сименс Дезиро”, закупени от железницата със заем от банката по времето на министъра на транспорта от НДСВ Николай Василев. Неизплатени по заема остават 240 млн. лева, а в просрочие от миналата година са 50-60 млн. лева, обясни Недев. Мотрисите са залог по заема и логично банката вече ги е предложила за продан, за да си събере задълженията. “Няма как да ги спрем, на този етап нямаме пари да се разплатим с банката, но преговаряме, това (продажбата) не се случва бързо”, каза Недев. 25-те мотриси са половината от новия подвижен състав на железницата, с който се обслужват най-натоварените крайградски маршрути.

Още по-интересни пък са твърденията на Мутафчиев от сряда, че в договора между държавата и БДЖ са заложени сумите за дългосрочни кредити на дружеството и до 2009 г. не е имало затруднения с покриването им. Това не бе потвърдено от ръководството на железницата, но факт е, че от идването на ГЕРБ на власт за мотрисите не е платен и лев.

“Явно ръководството ни е на принципа “Има влак – има проблем. Няма влак – няма проблем”, пише в железничарския форум анонимен служител на БДЖ и прилага списък със 182 влака, които са ще бъдат закрити. Така скоро няма да има нощен бърз влак от София до Бургас и от Бургас до София. Ще се разредят влаковете между София и Перник, София и Банкя и т.н. Как това ще разреши проблемите на нереформираната от 20 години структура, не става ясно. /Медиапул




Гласувай:
2


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13053421
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930