2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Търгът за ремонт на жп отсечката Димитровград – Харманли е спечелен от гръцката “Терна”, чиято ценова оферта е с 40 млн. лева по-скъпа от най-евтиното предложение, а самата компания има двугодишно забавяне по друг подобен жп проект. За това сигнализира във вторник Борис Марков, член на ръководството на СДС.
Отсечката Димитровград – Харманли е първата позиция от големия търг за електрификация и модернизация на железния път от Димитровград до Свиленград (66 км), който се финансира със 153 млн. евро по Оперативна програма “Транспорт”.
За тази позиция има 10 оферти като най-евтината – за 96 млн. лева, е на обединение "Трансюжстрой – Станилов". Ценовата оферта на "Терна” е за 136 млн. лева и се нарежда на пето място. Класирането обаче зависи на 60% от ценовата оферта и на 40% от оценката на техническата оферта (икономически най-изгодна оферта). Техническата оферта на украинско – българското сдружение получава 27 точки, а тази на “Терна” - максималните 40 точки. Така двете оферти на "Трансюжстрой – Станилов" взимат 87 точки, а на гръцката компания – 82 точки. От украинско-българското обединение обаче е изискана допълнителна обосновка на цената, тъй като е с 30% по-ниска от средната за търга.
Мотивите за ниската цена са отхвърлени като неубедителни от тръжната комисия и участникът е отстранен. Офертата на “Терна” е класирана на първо място. Жалбата на "Трансюжстрой – Станилов" до Комисията за защита на конкуренцията също е отхвърлена, става ясно от решение на КЗК от 16 ноември.
С 40 млн. по-скъпата оферта на “Терна” обаче не е най-притеснителното в този търг, според ръководството на СДС. Още по-съмнителен е фактът, че техническата оферта на гърците е взела максималния брой точки, при положение, че фирмата две години забави ремонтът на жп отсечката Крумово – Първомай. Строителството бе съпроводено от много проблеми и анекси за оскъпяване и удължаване на сроковете, коментират от СДС. Не са за подценяване обаче и административните пречки, с които трябва да се справят изпълнителите при изграждането на големи инфраструктурни проекти.
Ремонтът на Крумово – Първомай се финансира с 88 млн. евро от ИСПА, а крайният срок се отложи на няколко пъти. Хората от селищата покрай трасето се оплакаха миналата година, че строителните дейности са унищожили частни ниви и старият път от с. Виница до Пловдив. Изградените от “Терна” надлези пък били некачествени – стръмни и напукани, твърдят местните хора.
Въпросът с обществената поръчка за жп линията Димитровград – Харманли ще бъде внесен като питане в парламента към транспортния и финансовия министър, съобщи още Борис Марков.
На фона на ставащото в БДЖ нетният ефект от съкращенията на работещите в железницата ще е по-малък като резултат, ако има такава опорочена поръчка, при която с лека ръка се харчат 40 млн. лв, казаха от СДС. Марков каза още, че съмнителният търг може да стигне до Европейската комисия и да застраши европейското финансиране.
От пресцентъра на НКЖИ не бяха открити за коментар.
Стачка в БДЖ
Заменят стачкуващите железничари, което ...