2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Прочетен: 832 Коментари: 0 Гласове:
Последна промяна: 05.03.2012 21:05
Българите търсят в мрежата най-вече социални контакти, новини и развлечения. И въпреки интересът към новинарския поток, потребителите в българското интернет-пространство имат твърде слаб интерес към блогове. Това стана ясно в понеделник от представително изследване на социологическата агенция "Сова Харис", представено от медийния експерт доц. Маргарита Пешева.
Най-често посещаваните блоговете са на известни личности и кулинарни блогове. Значителен дял от българите посещават и ползват социални мрежи, като най-популярни са Facebook, Google+ и Twitter.
Около 19% от българите на възраст от 14 до 65 години се обръщат към интернет, за да получат информация по актуални теми.
На заден план остават пресата и радиото, които се радват съответно на 4% и 3% от одобрението на потребителите.
Сериозната журналистика и жълтите издания изравняват позициите си. Все по-осезаемо обаче е влиянието на онлайн-изданията в интернет. Според последното проучване на "Сова Харис", информационните сайтове в интернет вече задминават вестниците по интерес на читателите.
Близо 5 пъти повече са българите, които научават новините онлайн, отколкото тези, които четат ежедневници.
Като основни предимства на онлайн-журналистиката потребителите посочват големия брой новинарски сайтове, възможността човек да получи информация от разнообразни източници и алтернативни гледни точки.
Още едно предимство е, че електронните издания са леснодостъпни по всяко време на денонощието, а и са безплатни.
Телевизиите остават основен източник на вътрешни и международни новини. Именно този тип медии се радват на 71% от одобрението на анкетираните.