2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Номинираният от БСП за премиер на бъдещото програмно правителство Пламен Орешарски обяви в понеделник при представянето на плана си за управление, че фирми с неясен краен собственик няма да сключват никакви сделки с държавни структури, общини, фирми с държавно участие, няма да получават субсидии от българския или от европейския бюджет и няма да бъдат допускани до обществени поръчки дори като подизпълнители или доставчици.
До смяната на собствеността на “ПСТ Холдинг” се стигна след като Васил Божков не успя да намери ресурс да довърши магистрала “Тракия”, а десетки строители излизаха на протест на два пъти, като последния път "погребаха" бизнеса си.
Въпреки, че от “Нове холдинг” официално обявиха, че Васил Божков няма нищо общо с “ПСТ Холдинг”, справка в Търговския регистър сочи, че той остава миноритарен акционер в дружеството с под 32% от капитала.
Над 67% от “ПСТ Холдинг” са собственост на дружеството “Галиано Уърлдуайд Лимитид”, което е регистрирано на Британски Вирджински острови. Зад компанията се предполага, че стоят собствениците на Първа инвестиционна банка (ПИБ), която отпусна заем от 40 млн. лева за довършването на магистрала “Тракия”.
Основни акционери в ПИБ са Цеко Минев и Ивайло Мутафчиев. Цеко Минев категорично отхвърли да има нещо общо с тази сделка. По непотвърдена информация двигател на покупката е бил Ивайло Мутафчиев.
Смяната на собствеността
Смяната на собствеността в “ПСТ Холдинг” е легализирана на проведено извънредно общо събрание на 15 април 2013 г., в което участват двама акционери.
Новият е “Галиано Уърлдуайд Лимитид” с 95 500 акции с номинал 2 лв. Дружеството е представлявано с пълномощно от Иван Шарланджиев, бивш изпълнителен директор на пловдивската фабрика за опаковки “Юрий Гагарин”, която също е собственост на офшорни компании.
Другият акционер е “Ди Ви Ти Джи България” с 45 291 акции с номинал 2 лв. Дружеството е представлявано от Иванка Георгиева. “Ди Ви Ти Джи България” е еднолична собственост на “Инфра Холдинг”, в което мажоритарен собственик е Васил Божков, а миноритарен “Урбаника Пропъртиз”, според Търговския регистър.
Влизането на офшорката в най-голямата пътна компания на Васил Божков е станало по схемата дълг срещу собственост, като е отчетен отпуснатия заем от 40 млн. лв. Според източници от строителния бранш е имало и частично кешово плащане от страна на новия мажоритарен собственик към Васил Божков.
Нов директорски борд
На извънредно общо събрание е бил избран и нов директорски борд на “ПСТ Холдинг”. За председател на тричленния борд на директорите е избран Иван Шарланджиев. Новият член на борда е и Петко Хитров, който беше в борда на “Юрий Гагарин”. Третият изпълнителен член е досегашният представител на Васил Божков – Иван Иванов.
Шарланджиев и Иванов ще представляват “ПСТ Холдинг” заедно.
Бъдещето на магистралите
След извършването на сделката на магистрала “Тракия” се работи усилено и плановете са тя да бъде завършена до края на юни. Това обеща многократно вицепремиерът и министър на регионалното развитие Екатерина Захариева. По договор отсечката трябваше да е готова през февруари, но получи първо удължаване за края на май заради форсмажорни обстоятелства.
Дали от юли ще пътуваме до морето по изцяло завършена магистрала предстои да видим.
Неясно остава засега бъдещето на магистрала “Марица”. “ПСТ Холдинг” е водещ партньор в изграждането на участъка от Димитровград до граничния пункт “Капитан Андреево”. На обекта не се работи от миналото лято. Захариева беше дала две седмици срок на компанията да се мобилизира. Служебното правителство не посмя да вземе политическо решение за прекратяване на договора.
По договор този участък от “Марица” трябва да е готов до края на август, но на практика това няма как да се случи.
Финансирането на двете магистрали става със средства от европейските фондове.
Предстои да видим дали заканата на програмното правителство на БСП за недопускане на офшорките до бюджетните и европейски средства ще остане само на думи или ще се превърне в дела.