2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Ръководствата на БДЖ и Национална компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) обявиха във вторник поредното предложение към синдикатите за освобождаване на служители заради заема от 600 млн. лева от Световната банка. БДЖ ще освободи 2800 човека до 2014 г., а НКЖИ – 2944 служители до 2014 г.
Пред Mediapool председателят на железничарските синдикати Петър Бунев заяви, че всъщност планът за преструктуриране на НКЖИ е до 2016 г. и общият брой на служителите, които ще останат без работа в тази компания е 5065. Това означава, че близо 8 хил. железничари осават без работа.
Данните са представени на синдикатите на работна среща в понеделник вечерта. Изпълнителният директор на НКЖИ Милчо Ламбрев в последствие потвърди информацията пред Mediapool. В системата на железниците работят около 30 хиляди души.
По думите на Бунев изискванията на Световната банка включват освен оптимизация на персонала и закриване на непечеливши линии и влакове. От транспортното министерство обаче не дали информация как ще се приложи тази мярка.
Самата оптимизация на персонала ще се случи не само чрез съкращения, ами чрез преквалификация, освобождаване на пенсионери и неназначаване на нови служители. Ламбрев увери, че НКЖИ ще освобождава само административен персонал, докато не почне усвояване на средствата за инвестиции – 140 млн. лева от Световната банка до 2014 г. С тях ще се закупи техника за поддържане на железния път, така че да отпадне нуждата от експлоатационен персонал.
Миналата седмица Министерският съвет реши да отпусне 6-месечен заем на БДЖ от 140 млн. лева, като част от очаквания кредит от Световната банка. Той ще бъде одобрен най-рано през лятото на 2011 г. 70 млн. лева ще отидат за погасяване на стари задължения към банки и облигационери, 40 млн. лв. отиват за ремонт на вагони и локомотиви, а 30 млн. лв. – за дълговете към доставчици, един от които е НКЖИ.
БДЖ дължи малко над 100 млн. лв. за инфраструктурни такси на НКЖИ, като сумата трябва да се изчисти до 2014 г. Дълговете на БДЖ са над 550 млн. лева, а на НКЖИ – около 22-23 млн. лева.
Заемът от 600 млн. лева за железниците, който е държавен и няма да се връща от дружествата, а с пари на данъкоплатците, е най-големият за компаниите до момента. Транспортното министерство показа разчети, според които всяка година от 2002 г. насам субсидията и капиталовите трансфери за БДЖ и НКЖИ се увеличават. Нарастват и дълговете на компаниите, които в момента са почти пред фалит.
Надеждите на транспортното министерство да привлече частни инвеститори поне за товарните превози на БДЖ, които отчитат сравнително добри резултати, вече са окончателно изоставени. Ръководството на транспортното министерство проведе серия от срещи с представители на германските железници "Дойче бан" и на австрийските "Рейл Карго Австрия" с цел създаване на съвместно дружество за товарни превози. В крайна сметка компаниите са заявили, че нямат интерес.
За капак в края на миналата седмица Гърция реши да спре достъпа на пътнически влакове от България и Македония до нейна територия, защото линиите не били печеливши. По думите на изпълнителния директор на БДЖ Пенчо Попов пропуснатите ползи за дружеството са около 1000 лв. на влак.
Заменят стачкуващите железничари, което ...
Стачка в БДЖ: Към протестиращите се прис...