2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
След като правителството и синдикатите не се споразумяха за бъдещето на българските железниците, редица влаковете спряха днес в 8.00 ч.
Сведенията за участие на железничарите в страната са противоречиви.Първият влак, който трябваше да тръгне по разписание в 8.10 ч. от Централната гара в София за Кюстендил, остана на перона.
В принудителен престой на гара Горна Оряховица от 8.00 ч. са бързите влакове от Варна за Пловдив, Русе-София и Плевен-Варна. Около двайсетина пътници слязоха от композициите, като по думите им целта на тяхното пътуване е била гарата в Горна Оряховица, предаде кореспондент на БТА.
Празна бе и чакалнята на гарата, а служители на билетните каси обясниха, че през предишните два дни са уведомявали пътниците да променят своите планове за пътуване с влак заради днешните протестни действия.
По призив на синдикатите около 100 служители на компаниите БДЖ и "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) се събраха на гаровия перон, за да изразят протестират срещу обявените съкращения при неподписан колективен трудов договор.
Жечко Гърков, лидер на синдикалната организация в местното поделение в НКЖИ, твърди, че около 500 служители на компанията в Горна Оряховица ще бъдат засегнати от съкращенията и протестите ще продължат до подписването на колективен трудов договор, с който да бъдат регламентирани правата на железничарите.
По данни на синдикатите поради стачните действия до 16 часа днес няма да бъдат обслужвани 20 бързи и пътнически влака, които се движат на територията на жп район Горна Оряховица, който обхваща девет области в Североизточна България.
Стачкуват железничарите във Варна и Пловдив, каза лидерът на КНСБ Пламен Димитров.
Заедно с Петър Бунев, председател на Съюза на железничарите в България към КНСБ, те се срещнаха с десетките стачкуващи и техни колеги на Централна гара и влязоха за разговори с генералния директор на холдинга Йордан Недев.
"Искаме железница!" и "Оставка!", скандираха подкрепящи стачката служители на железницата. Разпънати са транспаранти с логото на КТ "Подкрепа"и това на КНСБ.
Стачкуват служители на гара Мездра.
Няма стачкуващи на гарите в Добрич и Търговище.
На среща при премиера в сряда синдикати и транспортно министерство не се споразумяха за отмяна на стачката. Конфликтните точки, по които не се постигна съгласие, са главно две - готвените съкращения в БДЖ и планираното увеличение на възрастта за пенсиониране.
Според транспортния министър Ивайло Московски, който участва в срещата със синдикатите при премиера, сближаване в позициите няма. Нито МТИТС, нито БДЖ отстъпиха от предвидените мерки за оптимизация и за реформи.
Министър Московски след това беше изслушан и в парламента. "За ръководството на БДЖ нося отговорност и в момента стоя зад тях. Те намалиха загубите на дружеството за една година от 50 млн. лева на 27-28 млн. лева", отговори министър Московски на част от зададени му въпросите в Народното събрание.
"ЕК изразява учудване как дружеството още не е фалирало и прави проверка, за да установи дали то не е получило скрита държавна помощ, което е недопустимо", обясни министърът. Той съобщи и че ЕК има съмнения и за някои финансови операции на компанията.
От КНСБ обявиха категорично, че стачката е законна и посочиха, че всякакви други твърдения от страна на ръководството на БДЖ са манипулации, целящи сплашване на работниците и служителите.
От ръководството на железниците пък увериха, че участието в стачката няма да бъде повод за уволняване на служители и отрекоха да са отправяли заплахи. Според "Холдинг БДЖ" ЕАД по въпроса дали стачката е незаконна може да се произнесе единствено съдът.
От националните стачни комитети на двата синдиката - КНСБ и КТ "Подкрепа", се възпротивиха на издадената от инж. Ивайло Димитров, директор ППП, град София, заповед, с която работниците и служителите на БДЖ се задължават да декларират писмено намеренията си да стачкуват. До Стачния комитет в Националната компания "Железопътна инфраструктура" пък достигна информация, че генералният директор Милчо Ламбрев е разпоредил на гарите, в които ще стачкуват "ръководители - движение", да бъдат подменени със служители, които са "началник - гара".
От КНСБ обявиха, че генералният директор няма право да налага това.
Транспортният министър Московски: Няма д...
Заменят стачкуващите железничари, което ...