2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Съгласувателни процедури между отделните администрации са основната пречка пред навременното реализиране на един от най-важните инфраструктурни проекти в страната - реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив-Свиленград. Това каза в понеделник Володя Нинов, представител на фирмата за строителен надзор по време на обиколка на трасето. Транспортният министър Петър Мутафчиев, който също присъстваше на PR-акцията, чиято цел бе да покаже наваксването на сроковете по забавения проект, е оптимист, че проектът ще е готов до юни 2009 г.
Общата стойност на проекта е 340 млн. евро, от тях 150 млн. евро са по програма ИСПА. Меморандумът по предприсъединителната програма изтича през октомври 2010 година. Първата фаза на проекта (40 км.) е изпълнена на около 50%, а втората фаза от 110 км. все още не е стартирала. Първата фаза обхваща отсечката Пловдив-Първомай и строителството там е започнало през април 2007 година. От цялата сума за проекта към момента са усвоени около 35%.
"Документите ни престояват по две-три седмици в различните институции – МРРБ, областни управи, общини, Министерството на отбраната, Министерство на земеделието и храните, EVN и т.н.", каза Нинов. По време на обиколката пък местни хора се оплакаха от бавната работа на фирмата изпълнител – гръцката "Терна".
Втората фаза на проекта се изпълнява от италианската фирма "Асталди". Тя все още не е започнала строителните дейности и си очаква разрешителните в средата на ноември.
Изпълнителите на проекта вече са поискали разрешение за работа на територията на общините Първомай и Димитровград, което според транспортния министър означава, че през март 2009 година може да започне изграждането и на втория етап от жп-трасето Първомай-Свиленград.
Въпреки всичко Мутафчиев повече от оптимистично заяви, че има сериозен напредък в строежа. "С добро темпо върви пълната рехабилитация на всички жп-гари по трасето, готови са всички компоненти по мостовите съоръжения, завършени са и две трети от наземните работи и може да започне полагането на релсите", каза министърът. Той все пак отбеляза,че с малко по-бавно темпо обаче върви работата по електрическата част. Независимо от това Мутафчиев очаква следващия месец да започне активна работа и там.
Официално закъснението, за което се знае от много време, е шест месеца, като фирмите изпълнителки твърдят, че ще го наваксат. Мутафчиев пък каза, че има финансови резерви за реализацията на проекта, тъй като постоянно изникват непредвидени неща.
В края на миналата година "Терна" получи 3 млн. евро допълнително за реализацията на проекта.
Мутафчиев очаква Съветът на тройната коалиция да одобри в понеделник неговата програма за инвестиции в българските железници, която е на стойност 6.5 млрд. лева. В сумата са включени средствата от еврофондовете и заемите от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Без предвидените инвестиции в жп инфраструктурата по новата линия няма да има какво се движи – няма да има нито локомотиви, нито влакове, които да развиват средна скорост от 160 км/ч.
СЛЕД ТОЗИ СВЯТ...!!! ОТ СТИХОСБИРКА „ТРУ...
Снимки и коментар - жп линията Пловдив -...