Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
27.10.2008 20:12 - Бюрокрация бави жп линията Пловдив-Свиленград
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 433 Коментари: 0 Гласове:
0



Съгласувателни процедури между отделните администрации са основната пречка пред навременното реализиране на един от най-важните инфраструктурни проекти в страната - реконструкцията и електрификацията на жп линията Пловдив-Свиленград. Това каза в понеделник Володя Нинов, представител на фирмата за строителен надзор по време на обиколка на трасето. Транспортният министър Петър Мутафчиев, който също присъстваше на PR-акцията, чиято цел бе да покаже наваксването на сроковете по забавения проект, е оптимист, че проектът ще е готов до юни 2009 г.

Общата стойност на проекта е 340 млн. евро, от тях 150 млн. евро са по програма ИСПА. Меморандумът по предприсъединителната програма изтича през октомври 2010 година. Първата фаза на проекта (40 км.) е изпълнена на около 50%, а втората фаза от 110 км. все още не е стартирала. Първата фаза обхваща отсечката Пловдив-Първомай и строителството там е започнало през април 2007 година. От цялата сума за проекта към момента са усвоени около 35%.

"Документите ни престояват по две-три седмици в различните институции – МРРБ, областни управи, общини, Министерството на отбраната, Министерство на земеделието и храните, EVN и т.н.", каза Нинов. По време на обиколката пък местни хора се оплакаха от бавната работа на фирмата изпълнител – гръцката "Терна".

Втората фаза на проекта се изпълнява от италианската фирма "Асталди". Тя все още не е започнала строителните дейности и си очаква разрешителните в средата на ноември.

Изпълнителите на проекта вече са поискали разрешение за работа на територията на общините Първомай и Димитровград, което според транспортния министър означава, че през март 2009 година може да започне изграждането и на втория етап от жп-трасето Първомай-Свиленград.

Въпреки всичко Мутафчиев повече от оптимистично заяви, че има сериозен напредък в строежа. "С добро темпо върви пълната рехабилитация на всички жп-гари по трасето, готови са всички компоненти по мостовите съоръжения, завършени са и две трети от наземните работи и може да започне полагането на релсите", каза министърът. Той все пак отбеляза,че с малко по-бавно темпо обаче върви работата по електрическата част. Независимо от това Мутафчиев очаква следващия месец да започне активна работа и там.

Официално закъснението, за което се знае от много време, е шест месеца, като фирмите изпълнителки твърдят, че ще го наваксат. Мутафчиев пък каза, че има финансови резерви за реализацията на проекта, тъй като постоянно изникват непредвидени неща.

В края на миналата година "Терна" получи 3 млн. евро допълнително за реализацията на проекта.

Мутафчиев очаква Съветът на тройната коалиция да одобри в понеделник неговата програма за инвестиции в българските железници, която е на стойност 6.5 млрд. лева. В сумата са включени средствата от еврофондовете и заемите от Европейската инвестиционна банка (ЕИБ). Без предвидените инвестиции в жп инфраструктурата по новата линия няма да има какво се движи – няма да има нито локомотиви, нито влакове, които да развиват средна скорост от 160 км/ч.



Тагове:   Пловдив,   жп,   бюрокрация,


Гласувай:
0



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 11998364
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37051
Календар
«  Декември, 2022  
ПВСЧПСН
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031