Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
01.08.2011 18:42 -
БДЖ спешно плаща дългове към "Лукойл" за дизел, летищата без проблеми с горивото
Изправени пред заплахата от спиране на дизеловото гориво за локомотивите си, от холдинг "Български държавни железници" (БДЖ) заявиха, че още днес ще погасят задълженията си към "Лукойл България". В петък от компанията получиха предупреждение от доставчика, че зареждането с дизел може да спре заради стари дългове. В момента те са около 3 млн. лв. и от БДЖ се надяват да платят сумата до края на деня. Това каза изпълнителният директор на превозвача Йордан Недев, цитиран от БНТ.
По-късно пред БНР Недев каза, че е възможно дължимата сума да не бъде платена днес, а в следващите 2-3 дни. Причината за забавянето е, че БДЖ в момента няма нужната сума и разчита на отпускането на мостово финансиране от Министерството на финансите. То е под формата на кредит от 140 млн. лв. от Българската банка за развитие, който беше одобрен преди месеци.
Още миналата седмица по време на пресконференция след отнемането на лиценза на "Лукойл Нефтохим" председателят на надзорния съвет на компанията и изпълнителен директор на "Лукойл България" Валентин Златев намекна за проблеми с доставките за БДЖ. Той определи превозвача като най-големия длъжник на управляваната от него компания. Тогава Йордан Недев обясни, че очаква проблеми с доставките и заради спирането на рафинерията, и заради дълговете към "Лукойл България". От компанията разговаряли с други компании за осигуряване на дизел при прекъсване на доставките заради спирането на "Лукойл Нефтохим. Половината от пътническите локомотиви и 62 товарни се движат с нафта. БДЖ обаче не може да търси алтернативни доставчици, ако зареждането с гориво от "Лукойл България" спре заради дълговете на превозвача.
Засега няма проблем със зареждането на самолетите на летищата в София, Бургас, Варна и Пловдив. Няма и отменени полети или заявка за това от авиокомпаниите заради липса на керосин. В петък правителството реши да разблокира 1800 тона самолетно гориво от държавния резерв. Според министъра на икономиката Трайчо Трайков количеството е достатъчно за една седмица. След изчерпването му отговорна за осигуряване на доставките ще е фирмата "Лукойл авиейшън", която осигурява гориво за авиокомпаниите, каза на няколко пъти Трайков.
Днес от оператора на софийската аерогара "Летище София" съобщиха, че горивото от резерва все още не се използва. "В момента в складовата база на летище София тече приемане на 18 броя цистерни, около 950-1000 тона, собственост на ,,Лукойл авиейшън", казаха от "Летище София". Оттам добавиха, че след изчерпване на отпуснатите от резерва запаси има два варианта за осигуряване на гориво - възстановяване на доставките от "Лукойл авиейшън" след споразумение с правителството или договаряне на доставки от други компании във или извън ЕС.
На летищата в Бургас и Варна има гориво и няма отменени полети. Докога ще стигне керосинът зависи от количеството, което се зарежда, и от регулярността на доставките, казаха от компанията "Фрапорт туинстар мениджмънт", която е концесионер на двете аерогари. Оттам добавиха, че операторите на летищата могат да зареждат, но не и да продават самолетно гориво, тъй като нямат нужните разрешителни. Добавиха, че не могат да кажат дали вече се използват количествата от резерва, тъй като информация за това има търговецът "Лукойл авиейшън".
Летище Пловдив има гориво за още три седмици, няма да се стигне до отмяна на полети, каза директорът на оператора на аерогарата Дойчин Ангелов, цитиран от агенция "Фокус". Според него със сигурност ще се намерят алтернативни доставчици.
"Лукойл" прави всичко за възможно най-бързото подновяване на работата на своята рафинерия в България. Това е заявил пред руската агенция ИТАР-ТАСС представител на руската петролна компания. Стараем се да ускорим поставянето на уредите за отчет в нефтопреработващия завод, казал още той. /Дневник
По-късно пред БНР Недев каза, че е възможно дължимата сума да не бъде платена днес, а в следващите 2-3 дни. Причината за забавянето е, че БДЖ в момента няма нужната сума и разчита на отпускането на мостово финансиране от Министерството на финансите. То е под формата на кредит от 140 млн. лв. от Българската банка за развитие, който беше одобрен преди месеци.
Още миналата седмица по време на пресконференция след отнемането на лиценза на "Лукойл Нефтохим" председателят на надзорния съвет на компанията и изпълнителен директор на "Лукойл България" Валентин Златев намекна за проблеми с доставките за БДЖ. Той определи превозвача като най-големия длъжник на управляваната от него компания. Тогава Йордан Недев обясни, че очаква проблеми с доставките и заради спирането на рафинерията, и заради дълговете към "Лукойл България". От компанията разговаряли с други компании за осигуряване на дизел при прекъсване на доставките заради спирането на "Лукойл Нефтохим. Половината от пътническите локомотиви и 62 товарни се движат с нафта. БДЖ обаче не може да търси алтернативни доставчици, ако зареждането с гориво от "Лукойл България" спре заради дълговете на превозвача.
Засега няма проблем със зареждането на самолетите на летищата в София, Бургас, Варна и Пловдив. Няма и отменени полети или заявка за това от авиокомпаниите заради липса на керосин. В петък правителството реши да разблокира 1800 тона самолетно гориво от държавния резерв. Според министъра на икономиката Трайчо Трайков количеството е достатъчно за една седмица. След изчерпването му отговорна за осигуряване на доставките ще е фирмата "Лукойл авиейшън", която осигурява гориво за авиокомпаниите, каза на няколко пъти Трайков.
Днес от оператора на софийската аерогара "Летище София" съобщиха, че горивото от резерва все още не се използва. "В момента в складовата база на летище София тече приемане на 18 броя цистерни, около 950-1000 тона, собственост на ,,Лукойл авиейшън", казаха от "Летище София". Оттам добавиха, че след изчерпване на отпуснатите от резерва запаси има два варианта за осигуряване на гориво - възстановяване на доставките от "Лукойл авиейшън" след споразумение с правителството или договаряне на доставки от други компании във или извън ЕС.
На летищата в Бургас и Варна има гориво и няма отменени полети. Докога ще стигне керосинът зависи от количеството, което се зарежда, и от регулярността на доставките, казаха от компанията "Фрапорт туинстар мениджмънт", която е концесионер на двете аерогари. Оттам добавиха, че операторите на летищата могат да зареждат, но не и да продават самолетно гориво, тъй като нямат нужните разрешителни. Добавиха, че не могат да кажат дали вече се използват количествата от резерва, тъй като информация за това има търговецът "Лукойл авиейшън".
Летище Пловдив има гориво за още три седмици, няма да се стигне до отмяна на полети, каза директорът на оператора на аерогарата Дойчин Ангелов, цитиран от агенция "Фокус". Според него със сигурност ще се намерят алтернативни доставчици.
"Лукойл" прави всичко за възможно най-бързото подновяване на работата на своята рафинерия в България. Това е заявил пред руската агенция ИТАР-ТАСС представител на руската петролна компания. Стараем се да ускорим поставянето на уредите за отчет в нефтопреработващия завод, казал още той. /Дневник
Вълнообразно
"Лукойл" - троянският кон на П...
Руските медии: България извива ръцете на...
Борисов: Отнемането на лиценза на "...
Руските медии: България извива ръцете на...
Борисов: Отнемането на лиценза на "...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари