Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
08.09.2011 17:18 -
Железничарите в стачна готовност
Синдикатът на железничарите е в стачна готовност. Нарушени са договореностите, постигнати със стачните споразумения от 10 март 2011 г. в БДЖ и НКЖИ, съобщиха от профсъюза.
В структурата на отделните дружества се закриват дейности, което води до незаконно съкращаване на персонал, алармират синдикалистите, които излязоха ссъс специална позиция до медиите след заседание на Координационния си съвет. Вместо инвестиции и внедряване на нови технологии, се връщали остарели технологии на работа –закриването на Комплексна система за автоматично управление на влаковете София – Пловдив.
В същото време от страна на мениджърските екипи не били предприети действия за повишаване на доходите, съобразно разписаните ангажименти в стачното споразумение. В нарушение на наредба 11 и други подзаконови нормативни актове не се осигурявали безплатна храна и тонизиращи напитки, работни облекла и лични предпазни средства, не се предприемали действия за подобряване условията на труд.
Според синдиката са нарушени договореностите, постигнати в Меморандума за разбирателство за развитието на българския железопътен сектор и Кодекса на труда, като работодателите едностранно продължавали действия за закриване и извеждане на дейности извън структурите на железопътните предприятия. По вина на работодателя, въпреки гласуваните и внесени от Общото събрание проекти за КТД, в "Холдинг БДЖ" и дъщерните дружества до настоящия момент преговори не са започнали. В "НКЖИ" са открити преговори за сключване на КТД, които са прекратени също по вина на работодателя.
Синдикатът на железничарите в България настоява преговорите по КТД да бъдат финализирани до 10 октомври 2011 г., за да се намали социалното напрежение в екипите на работниците. От профсъюза настояват също така Министерство на финансите незабавно да изпълни решението на Народното събрание - да бъдат отпуснати 140 млн. лв. на системата на железопътния транспорт, разрешена и от Европейската комисия.
Освен за спешна среща с министъра на финансите Симеон Дянков и отраслов съвет, с участието на министъра на транспорта Ивайло Московски по повдигнатите проблеми, железничарите искат посегателствата върху елементи на Железопътната инфраструктура и подвижният жп състав спешно да се квалифицират като тероризъм поради високата им обществена опасност.
В същото време от страна на мениджърските екипи не били предприети действия за повишаване на доходите, съобразно разписаните ангажименти в стачното споразумение. В нарушение на наредба 11 и други подзаконови нормативни актове не се осигурявали безплатна храна и тонизиращи напитки, работни облекла и лични предпазни средства, не се предприемали действия за подобряване условията на труд.
Според синдиката са нарушени договореностите, постигнати в Меморандума за разбирателство за развитието на българския железопътен сектор и Кодекса на труда, като работодателите едностранно продължавали действия за закриване и извеждане на дейности извън структурите на железопътните предприятия. По вина на работодателя, въпреки гласуваните и внесени от Общото събрание проекти за КТД, в "Холдинг БДЖ" и дъщерните дружества до настоящия момент преговори не са започнали. В "НКЖИ" са открити преговори за сключване на КТД, които са прекратени също по вина на работодателя.
Синдикатът на железничарите в България настоява преговорите по КТД да бъдат финализирани до 10 октомври 2011 г., за да се намали социалното напрежение в екипите на работниците. От профсъюза настояват също така Министерство на финансите незабавно да изпълни решението на Народното събрание - да бъдат отпуснати 140 млн. лв. на системата на железопътния транспорт, разрешена и от Европейската комисия.
Освен за спешна среща с министъра на финансите Симеон Дянков и отраслов съвет, с участието на министъра на транспорта Ивайло Московски по повдигнатите проблеми, железничарите искат посегателствата върху елементи на Железопътната инфраструктура и подвижният жп състав спешно да се квалифицират като тероризъм поради високата им обществена опасност.
Вълнообразно
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари