2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Ефективната стачка в железницата ще продължи и в сряда – за 14-ти пореден ден, макар че заслугата за спирането на влаковете няма да е на протестиращите срещу съкращенията и орязването на доходите служители на БДЖ, а по решение на самата компания. Това стана ясно във вторник след среща на синдикатите при транспортния министър Ивайло Московски, който трябваше да влезе в ролята на арбитър в конфликта между профсъюзите и ръководството на БДЖ. На разговора са присъствали и шефовете на БДЖ, с които в понеделник профсъюзите отказаха да продължат преговорите.
Мисията на министъра обаче предварително бе обречена на провал, след като още сутринта Московки обясни, че няма да отстъпи и на крачка от планираните от ръководството на компания реформи. Според последният им вариант те орязват доходите на железничарите с близо 1/3, изчислиха преди ден синдикатите.
Така и Московски се отказа да преговаря с железничарите, упълномощавайки за това главния секретар на транспортното министерства Иван Марков. В разговорите в сряда от 11 часа обаче ще се върне ръководството на БДЖ като железничарският протест ще продължи.
Съществената заслуга за спирането на пътническите влакове от 8 до 16 ч. обаче вече няма да е на стачниците, а на самите железници, които обявиха, че въвеждат тази мярка официално за намаляване на разходите – около 300 хил. лв. на ден. Това съобщи по-рано във вторник Методи Христов, управител на “Пътнически превози” пред “Фокус”. Той обясни, че работните графици на служителите няма да се променят, но ще им се плащат по-ниски дневни ставки.
Това не било локаут по смисъла на закона, защото нямало за цел да осуети стачката.
Подписването на нов Колективен трудов договор остава препъни-камък за края на стачката. Синдикатите искат в него да залегнат текстовете от КТД 2009 г., но ръководството не е съгласно с предвидените в него социални придобивки.
Преди преговорите във вторник министър Московски заяви, че няма да има отстъпки от предприетите мерки за реформа в БДЖ. Министерството няма да отстъпи и за исканите от синдикатите социални придобивки за служителите на железницата.
“Вчера излезе справка за болничните, които са ползвани в двете железопътни компании. Над сто хиляди болнични има за първото десетмесечие в двете компании, правете си сметката. Аз няма да отстъпвам от тези мерки, които сме предложили. Аз не мога да докажа, нито мога да твърдя дали са истински или не, просто го казвам като факт. Ако махнем тия болнични, ще се окаже, че работата за тия десет месеца в железницата е вършена вероятно от половината персонал”, каза Московски.
Синдикатите съобщиха, че продължава гладната стачка на железничари в Карлово и Перник. Колегата им от Перник обаче е закаран в болница заради високо кръвно. Човекът е диабетик и гладуването му трябва да бъде прекратено незабавно, наредили лекарите.
Владимиров: БДЖ може да издържи 10 дни с...
Иван Костов: БДЖ може да бъде спасено с ...