Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
26.04.2012 17:37 -
МиГ-29 се разби край пловдивско село

Изтребител МиГ-29 от българските военно-въздушни сили е паднал близо до пловдивското село Голям чардак. Двамата пилоти са катапултирали, съобщи електронното издание МЕДИАПУЛ
Изтребителят се е запалил по време на учебен полет в рамките на българо-американското учение "Тракийска звезда", което се провежда на авиобаза Граф Игнатиево.
Двамата пилоти майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев са получили травми в областта на гръбначния стълб, характерни при катапултиране.
Причините за инцидента се разследват. Всички планирани полети са отменени.
Командирът на Военно-въздушните сили генерал-майор Константин Попов съобщи, че при излитането още на пистата от задната част на машината е излязъл десетметров пламък. Веднага е била издадена заповед за катапултиране. В разговор с майор Илия Дойчинов е било решено самолетът да се изведе на безопасно за населението място. Насочен е бил на северозапад между селата Царимир и Голям чардак. На височина около 200 м пилотите са катапултирали, а машината се е разбила на земята.
Изтребителят е преминал задължителния технически преглед преди полет. Самолетът участва в даването на дежурства по охрана на въздушното пространство, като генерал Попов съобщи, че преди ден е летял с него.
Пилотите действали професионално
Военният министър Аню Ангелов заяви от своя страна, че двамата пилоти са действали професионално. Според него реакцията им е била бърза и адекватна.
"Не смятам, че сме се изложили пред американските пилоти, тъй като и те са свидетели на подобни инциденти при тях", коментира министърът.
В петък Аню Ангелов ще бъде изслушан в парламента.
Това е втората катастрофа с МиГ-29, откакто машините са доставени през 1989 година. Все още не е ясно дали причината е техническа или е допусната човешка грешка.
Катастрофа с МиГ 29 е имало и през 1994 година, но е била по вина на пилота. Инцидентът е станал при изпълнение на фигура от сложния пилотаж при малка височина. Загива командирът на авиобазата Равнец Иван Даев.
България вече разполага с 15 изтребители МиГ-29, като на тях се разчита да пазят въздушното ни пространство до 2025 година.
Министерството на отбраната има рамково споразумение с руската компания РСК "МиГ" за поддържане в летателна годност на самолетите
На всеки 350 летателни часа машините преминават през планов ремонт под руски надзор.
Пилотите с малко часове във въздуха заради липсата на средства
Заради скъпото гориво и високата цена на поддръжката на изтребителите военните пилоти от години се оплакват, че имат малко летателни часове. Постоянна тенденция са напускащите по собствено желание военни пилоти.
Българските пилоти летят през последните години по-малко от 60 часа годишно, докато колегите им от другите страни членки на НАТО прекарват във въздуха над 160 часа.
През юни миналата година военното министерство спря временно от полети почти всичките си самолети МиГ-29 след инцидент с такава машина в Русия, при който загинаха двама пилоти. МО предприе мярката, за да се изясни дали не става въпрос за технически проблем.
Министерството на отбраната подготвя в момента проект за закупуването на нов изтребител, но военният министър Аню Ангелов съобщи, че конкурсът няма да бъде обявен до края на мандата на това правителство заради липсата на достатъчно средства. Очаква се това да бъде най-скъпата сделка от модернизацията на армията.
След инцидента в четвъртък Аню Ангелов заяви, че продължават да се търсят най-оптималните варианти за закупуване на нови изтребители.
Изтребителят се е запалил по време на учебен полет в рамките на българо-американското учение "Тракийска звезда", което се провежда на авиобаза Граф Игнатиево.
Двамата пилоти майор Илия Дойчинов и капитан Петър Методиев са получили травми в областта на гръбначния стълб, характерни при катапултиране.
Причините за инцидента се разследват. Всички планирани полети са отменени.
Командирът на Военно-въздушните сили генерал-майор Константин Попов съобщи, че при излитането още на пистата от задната част на машината е излязъл десетметров пламък. Веднага е била издадена заповед за катапултиране. В разговор с майор Илия Дойчинов е било решено самолетът да се изведе на безопасно за населението място. Насочен е бил на северозапад между селата Царимир и Голям чардак. На височина около 200 м пилотите са катапултирали, а машината се е разбила на земята.
Изтребителят е преминал задължителния технически преглед преди полет. Самолетът участва в даването на дежурства по охрана на въздушното пространство, като генерал Попов съобщи, че преди ден е летял с него.
Пилотите действали професионално
Военният министър Аню Ангелов заяви от своя страна, че двамата пилоти са действали професионално. Според него реакцията им е била бърза и адекватна.
"Не смятам, че сме се изложили пред американските пилоти, тъй като и те са свидетели на подобни инциденти при тях", коментира министърът.
В петък Аню Ангелов ще бъде изслушан в парламента.
Това е втората катастрофа с МиГ-29, откакто машините са доставени през 1989 година. Все още не е ясно дали причината е техническа или е допусната човешка грешка.
Катастрофа с МиГ 29 е имало и през 1994 година, но е била по вина на пилота. Инцидентът е станал при изпълнение на фигура от сложния пилотаж при малка височина. Загива командирът на авиобазата Равнец Иван Даев.
България вече разполага с 15 изтребители МиГ-29, като на тях се разчита да пазят въздушното ни пространство до 2025 година.
Министерството на отбраната има рамково споразумение с руската компания РСК "МиГ" за поддържане в летателна годност на самолетите
На всеки 350 летателни часа машините преминават през планов ремонт под руски надзор.
Пилотите с малко часове във въздуха заради липсата на средства
Заради скъпото гориво и високата цена на поддръжката на изтребителите военните пилоти от години се оплакват, че имат малко летателни часове. Постоянна тенденция са напускащите по собствено желание военни пилоти.
Българските пилоти летят през последните години по-малко от 60 часа годишно, докато колегите им от другите страни членки на НАТО прекарват във въздуха над 160 часа.
През юни миналата година военното министерство спря временно от полети почти всичките си самолети МиГ-29 след инцидент с такава машина в Русия, при който загинаха двама пилоти. МО предприе мярката, за да се изясни дали не става въпрос за технически проблем.
Министерството на отбраната подготвя в момента проект за закупуването на нов изтребител, но военният министър Аню Ангелов съобщи, че конкурсът няма да бъде обявен до края на мандата на това правителство заради липсата на достатъчно средства. Очаква се това да бъде най-скъпата сделка от модернизацията на армията.
След инцидента в четвъртък Аню Ангелов заяви, че продължават да се търсят най-оптималните варианти за закупуване на нови изтребители.
Вълнообразно
България е спряла от полети самолетите с...
ВВС остава без нови изтребители, засега
Аню Ангелов: Полетите ще бъдат увеличени...
ВВС остава без нови изтребители, засега
Аню Ангелов: Полетите ще бъдат увеличени...
Следващ постинг
Предишен постинг
Няма коментари