Блогрол
1. Александър Божков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
2. Евгений Тодоров
3. Иван Бедров
4. Иво Инджев
5. Калин Манолов
6. Мартин Заимов
7. Николай Караиванов
8. Николай Младенов
9. Пламен Асенов
10. BLITZ
11. BPOST
12. FROGNEWS
13. R.E.D.
14. СВЕЖО
15. Ян Бибиян
16. ОРИНАВИ
17. Стефан Бонев
18. Петя Ставрева
19. Александър Секулов
20. Оринави
21. Веско Петров
22. Сантов
23. Силви Стефанов
24. Христо Гагов
25. Пламен Славов
26. Bulgaria_news
27. Елена Емануилова
28. Mese4inkata
29. Първа блогерска среща - 24.07.2009
30. Георги Цанков
Постинг
29.03.2011 17:15 -
ЕК: Няма смисъл да се наливат европари в БДЖ, защото е най-изостаналият жп оператор
Холдинг "Български държавни железници" е най-изостаналият жп оператор в Източна Европа и докато не бъде реформиран, няма смисъл да се наливат европейски пари в него. Това каза зам.-ръководителят на отдела за България в Главна дирекция "Регионално развитие" на Еврокомисията Карстен Расмусен на днешната конференция "Стратегическа инфраструктура България 2011. Приоритети 2020", организирана от в. "Строителство Градът" и в. "Капитал".
В същото време ръководството на БДЖ поиска преди няколко месеца дружеството да бъде включено като бенефициент по оперативната програма "Транспорт". От компанията планират да използват европейските средства по различни проекти, включително за купуване на нови вагони и локомотиви. От изказването на Расмусен днес стана ясно, че това едва ли ще стане преди преструктурирането на дружеството. В момента се изпълнява план за това, който трябва да приключи през 2014 г. Част от него е оздравяване на компанията с държавен заем от 460 млн. лв. от Световната банка. "Подкрепяме изцяло преструктурирането на БДЖ", каза Расмусен днес.
Освен че разкритикува състоянието на БДЖ, представителят на Еврокомисията определи като провал усвояването на европейски средства за железопътните проекти. Тежките инфраструктурни сектори "Транспорт" и "Околна среда" все още са под средното ниво на усвояване на евросредствата, обобщи Расмусен. Той припомни проекта за ремонт на линията Пловдив – Свиленград, който трябваше да бъде направен с пари по предприсъединителната програма ИСПА, но не беше завършен в срок. В резултат България загуби 80 млн. евро. Сега част от линията се довършва с пари по оперативната програма "Транспорт".
До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "В средата на май се очаква да отворим офертите за линията от Димитровград до Свиленград", каза зам.-директорът на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Крачунов. Тази част от линията, както и вече строящият се участък от Свиленград до турската граница се правят с пари по оперативната програма.
Тази година трябва да започне и работата по други две отсечки, финансирани с европари - от Пловдив до Бургас и от Септември до Пловдив. За първата отсечка вече е подписан договор с изпълнителя - консорциум около фирмата "Трейс". В момента се прави проектирането, като скоро се очаква да започне и строителството. Крайният срок за завършването на проекта е 2014 г. От НКЖИ очакват през май да бъде избран изпълнителят на отсечката от Септември до Пловдив, която ще струва около 400 млн. лв. "С това се изчерпват парите за жп инфраструктура по програмата", каза Крачунов. Тази година по плановете на НКЖИ трябва да бъде избран и строител на интермодален терминал в София, като този проект също се бави с години.
Според зам.-председателя на българската асоциация на консултантските фирми в жп транспорта Севдалин Вълнаров основните проблеми при железопътните проекти са липсата на административен капацитет и нереалистично ниските цени по договорите за строителство и надзор. Според асоциацията поръчките за строителен надзор трябва да се правят преди тези за строителство, тъй като тяхното забавяне спира и започването на същинската работа. Изборът на фирми, които давали нереалистично ниски цени, пък водел до проблеми при изпълнението. От асоциацията препоръчаха компаниите с нереално ниски оферти да бъдат изключвани от търговете
В същото време ръководството на БДЖ поиска преди няколко месеца дружеството да бъде включено като бенефициент по оперативната програма "Транспорт". От компанията планират да използват европейските средства по различни проекти, включително за купуване на нови вагони и локомотиви. От изказването на Расмусен днес стана ясно, че това едва ли ще стане преди преструктурирането на дружеството. В момента се изпълнява план за това, който трябва да приключи през 2014 г. Част от него е оздравяване на компанията с държавен заем от 460 млн. лв. от Световната банка. "Подкрепяме изцяло преструктурирането на БДЖ", каза Расмусен днес.
Освен че разкритикува състоянието на БДЖ, представителят на Еврокомисията определи като провал усвояването на европейски средства за железопътните проекти. Тежките инфраструктурни сектори "Транспорт" и "Околна среда" все още са под средното ниво на усвояване на евросредствата, обобщи Расмусен. Той припомни проекта за ремонт на линията Пловдив – Свиленград, който трябваше да бъде направен с пари по предприсъединителната програма ИСПА, но не беше завършен в срок. В резултат България загуби 80 млн. евро. Сега част от линията се довършва с пари по оперативната програма "Транспорт".
До средата на годината щели да са готови и двата участъка, които се правят по ИСПА - от Пловдив до Първомай и от Първомай до Димитровград. "В средата на май се очаква да отворим офертите за линията от Димитровград до Свиленград", каза зам.-директорът на Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НКЖИ) Красимир Крачунов. Тази част от линията, както и вече строящият се участък от Свиленград до турската граница се правят с пари по оперативната програма.
Тази година трябва да започне и работата по други две отсечки, финансирани с европари - от Пловдив до Бургас и от Септември до Пловдив. За първата отсечка вече е подписан договор с изпълнителя - консорциум около фирмата "Трейс". В момента се прави проектирането, като скоро се очаква да започне и строителството. Крайният срок за завършването на проекта е 2014 г. От НКЖИ очакват през май да бъде избран изпълнителят на отсечката от Септември до Пловдив, която ще струва около 400 млн. лв. "С това се изчерпват парите за жп инфраструктура по програмата", каза Крачунов. Тази година по плановете на НКЖИ трябва да бъде избран и строител на интермодален терминал в София, като този проект също се бави с години.
Според зам.-председателя на българската асоциация на консултантските фирми в жп транспорта Севдалин Вълнаров основните проблеми при железопътните проекти са липсата на административен капацитет и нереалистично ниските цени по договорите за строителство и надзор. Според асоциацията поръчките за строителен надзор трябва да се правят преди тези за строителство, тъй като тяхното забавяне спира и започването на същинската работа. Изборът на фирми, които давали нереалистично ниски цени, пък водел до проблеми при изпълнението. От асоциацията препоръчаха компаниите с нереално ниски оферти да бъдат изключвани от търговете
Вълнообразно
БДЖ стачкува утре. Транспортният министъ...
Кабинетът реши проблема на БДЖ с незакон...
Иван Костов: БДЖ може да бъде спасено с ...
Кабинетът реши проблема на БДЖ с незакон...
Иван Костов: БДЖ може да бъде спасено с ...
Следващ постинг
Предишен постинг