Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.10.2011 16:57 - Готви се закриването на 200 влака
Автор: reporter Категория: Новини   
Прочетен: 566 Коментари: 0 Гласове:
1



Транспортният министър Ивайло Московски и ръководството на БДЖ са заявили, че се готви закриването на 200 губещи влакови линии, за да се намалят разходите на финансово закъсалата железница. Това заяви във вторник председателят на транспортната федерация в КТ “Подкрепа” Розен Зарков.

"Вчера принципалът (транспортното министерство) заяви, че ще съкратят влакове, което по наша справка означава 200 броя. Никой обаче не можа да каже кои точно линии ще бъдат засегнати. Обясниха, че нямали данни за обвръзката (окомплектоването на влаковите композиции с локомотиви, вагони и обслужващ персонал - бел. ред.). На това дори транспортният министър реагира остро. Имам чувството, че тези хора там (ръководството на БДЖ) работят по един предварителен план за това какво ще унищожат и закрият. В същото време заявиха, че искат да повишат качеството на транспортното обслужване", каза Зарков.

Най-губещите линии на БДЖ (80% загуба) са теснолинейката Септември – Добринище, линиите Търговище – Червен бряг, Плевен – Каспичан, Червен бряг – Шумен, Карлово – София, Карнобат – Варна и др. Кои от тези влакове ще бъдат спрени обаче зависи от държавата, която трябва да осигури алтернативен транспорт на жителите от тези райони.

Правителството в Румъния подготви програма до 2019 г., според която пътнически влакове трябва да има на всеки два часа, ние ще имаме влакове на 1-2 дена, каза Зарков. В това няма логика при положение, че жп транспортът е най-зеленият и най-масовият, а цяла Европа се обръща към зелените технологии, допълни той.

От КТ "Подкрепа" са категорично против приватизацията на товарните превози. Според профсъюза, ако въобще има нещо, което е печелившо в железницата, това са товарните превози. Работи се по модернизацията на два железопътни трансевропейски коридори и те ще се увеличават, казаха синдикалистите. Те заявиха, че за първите 6 месеца на 2011 г. "БДЖ Товарни превози" е на печалба, което е много добър знак.

"В момента “Товарни превози” са оценени на между 200 и 300 млн. лева. Няма кой да купи този скрап за толкова пари. Цената ще бъде най-много 100 млн. лева. В същото време за първите 6 месеца те са на печалба. По този начин ние махаме най-печелившото предприятие в железниците", каза Зарков.

Транспортният министър Ивайло Московски заяви по-рано през деня обаче, че тази дейност е на загуба. “БДЖ Товарни превози” държи 83 процента от пазарния дял в сектора и е на загуба”, категоричен бе министърът, въпреки недоверието на водещия по Нова ТВ, който няколко пъти попита “Сигурен ли сте?”.

От думите на Московски стана ясно обаче, че само приходи от приватизацията на “Товарни превози” биха могли да гарантират отпускането на заема от 460 млн. лева от Световната банка.

""Товарни превози" ние взехме решение и сме ги пуснали в Агенцията по приватизация, за да се подготви процедура за приватизация, като основанията са ни няколко. На първо място, няма откъде да дойде по-голям приход, освен от продажбата на "Товарни превози" в железницата. На второ място, въпросът е кога ще се подпише заемът със Световна банка. В Генерална дирекция "Конкурентоспособност" в Брюксел има проведени разговори. При получаване на такъв заем, за да бъде нотифициран, има процедура по нотификация на този заем в Брюксел, за да бъде нотифициран, дружеството трябва да има поне 50 процента самоучастие. Това означава, че то няма откъде да получи тези 50 процента от това финансиране, което е в размер на 460 милиона, значи тук поне 230 милиона дружеството трябва да осигури само”, каза Московски.

Според Розен Зарков синдикатите в бранша остават в стачна готовност. "По мое мнение в мениджмънта на компанията няма готовност да се достигне бързо до споразумение", каза той.

От КТ "Подкрепа" припомниха, че от предишното споразумение не са изпълнени клаузи, като например да не се съкращават служители без съгласието на синдиката, умишленото протакане на новия колективен трудов договор и не на последно място – липсата на зимно облекло за железничарите.

Председателят на КТ "Подкрепа" Константин Тренчев попита какво става с делата, свързани с кражби в БДЖ. Според него има сигнали и доказателства за това, че "основните, големите пари на железницата са източени в партиите". Засега обаче нямало сигнали, че настоящето правителство на ГЕРБ е източвало дружеството.

Председателят на съвета на директорите на компанията Владимир Владимиров пък каза пред БНТ, че около 500 товарни вагона, собственост на БДЖ, не са открити при преброяване на наличните активи. Според него е възможно те да са нарязани и продадени за скрап, да са изнесени цели или просто да не са открити от хората, които са проверявали.

Случаят се разследвал от "компетентните органи", които трябвало да установят причината за изчезването на вагоните. По информация на министъра на транспорта Ивайло Московски липсвали над 1000 вагона, които били изчезнали в последните 7-8 години.




Гласувай:
1


Вълнообразно


Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: reporter
Категория: Новини
Прочетен: 13052645
Постинги: 10473
Коментари: 5012
Гласове: 37058
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930